La evolución del conocimiento lingüístico del alumnado inmigrante en Cataluña. El papel de la lengua familiar
The development of immigrant students’ language proficiency is one of the main challenges facing education professionals today. Our study was a longitudinal analysis of Catalan and Spanish language acquisition.
This study forms part of the research projects financed by Spain’s Ministry of Economy and Competitiveness (REF. EDU2014-54093-R) and by the Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya (REF. 2014 SGR 208).
Inglés
Longitudinal study; Language proficiency; Immigration; Home language; Spanish- speaking
Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2014-54093-R/ES/LAS ACTITUDES LINGUISTICAS DE LOS ESCOLARES PROVENIENTES DE LA INMIGRACION. UN INSTRUMENTO DE INTEGRACION SOCIOEDUCATIVA/
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.14204/ejrep.36.14081
Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2015, vol. 13, núm. 36, p. 409-430
(c) Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental., 2015
Documents de recerca [17848]