The evolution of language acquisition in immigrant students in Catalonia: The role of the home language

La evolución del conocimiento lingüístico del alumnado inmigrante en Cataluña. El papel de la lengua familiar

Autor/a

Sansó Galiay, Clara

Navarro Sierra, José Luis

Huguet, Àngel

Fecha de publicación

2017-07-18T08:16:28Z

2017-07-18T08:16:28Z

2015



Resumen

The development of immigrant students’ language proficiency is one of the main challenges facing education professionals today. Our study was a longitudinal analysis of Catalan and Spanish language acquisition.


This study forms part of the research projects financed by Spain’s Ministry of Economy and Competitiveness (REF. EDU2014-54093-R) and by the Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya (REF. 2014 SGR 208).

Tipo de documento

article
publishedVersion

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Longitudinal study; Language proficiency; Immigration; Home language; Spanish- speaking

Publicado por

Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental

Documentos relacionados

info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2014-54093-R/ES/LAS ACTITUDES LINGUISTICAS DE LOS ESCOLARES PROVENIENTES DE LA INMIGRACION. UN INSTRUMENTO DE INTEGRACION SOCIOEDUCATIVA/

Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.14204/ejrep.36.14081

Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2015, vol. 13, núm. 36, p. 409-430

Derechos

(c) Education & Psychology I+D+i and Ilustre Colegio Oficial de la Psicología de Andalucía Oriental., 2015

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)