L’article presenta els principals resultats d’una recerca que analitza, des de la perspectiva econòmica i financera, la producció d’informatius a la televisió. L’objectiu de la recerca era el d’analitzar quin tipus d’informació s’ofereix, i per a quin públic, a les televisions amb més consum a Catalunya –TVC, TVE, Telecinco i Antena 3 TV– i com es produeixen aquests continguts informatius. Per això, s’analitza la posició de la producció informativa en l’estructura organitzativa de les empreses, l’oferta de continguts informatius i la quantitat i el perfil de la demanda que generen. S’analitza també quins són els factors de producció i els costos en la producció informativa, i com es comercialitzen, per tal de valorar els factors econòmics i financers que condicionen el tipus d’informació que podem rebre per mitjà de la televisió.
Catalan
Economia de mercat; Televisió; Informació
Generalitat de Catalunya: Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Reproducció del document publicat a https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=4526
Quaderns del CAC, 2007, núm. 29, p. 69-79
(c) Generalitat de Catalunya: Consell de l'Audiovisual de Catalunya, 2007
Documents de recerca [17848]