Mesurant la qualitat de vida de les persones sense llar: l’Escala GENCAT de Qualitat de Vida
Las intervenciones destinadas a las personas sin hogar deben promover la calidad de vida. La planificación centrada en la persona aporta instrumentos específicos para medirla. La Escala GENCAT de Calidad de Vida se ha utilizado para analizar diferencias en función de las características y la cronicidad de la situación de sin hogar. Los resultados manifiestan bajos niveles en la mayoría de las dimensiones, especialmente entre las mujeres, las personas de más edad y de origen comunitario.
Les intervencions destinades a les persones sense llar han de promoure la qualitat de vida. La planificació centrada en la persona aporta instruments específics per a mesurar-la. L’Escala GENCAT de Qualitat de Vida s’ha utilitzat per analitzar diferències en funció de les característiques i la cronicitat de la situació d’estar sense llar. Els resultats palesen baixos nivells en la majoria de les dimensions, especialment entre les dones, les persones de més edat i d’origen comunitari.
Interventions oriented towards homeless people should seek to enhance their quality of life, and person-centred planning provides specific tools with which to measure that quality. The GENCAT Quality of Life Scale has been used to analyze differences in terms of the characteristics and chronicity of the homeless person’s situation. Application of the scale shows low levels in most areas, especially for women, for older people and for people from other countries of the European Union.
Spanish
Calidad de vida; Personas sin hogar; Escala GENCAT de Calidad de Vida; Cronicidad; Investigación; Qualitat de vida; Persones sense llar; Escala GENCAT de Qualitat de Vida; Cronicitat; Recerca; Quality of life; Homeless people; GENCAT Quality of Life Scale; Chronicity; Research
Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrrés. Universitat Ramon Llull
Reproducció del document publicat a http://www.raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/321365/
Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 2017, vol. 66, p.127-142
cc-by-nc (c) Eva Benito et al., 2017
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Documents de recerca [17848]