Beneficios neurocognitivos de la educación física en la salud infantil, una nueva línea de investigación

Neurocognition benefits of physical education in children’s health, a new line of research

Author

Reverter Masià, Joaquín

Jové Deltell, M. Carmen

Publication date

2017-12-20T18:21:07Z

2017-12-20T18:21:07Z

2012



Abstract

La comunidad científica siempre está en continua evolución y las Ciencias de la Actividad Física no están exentas de estos avances. Las últimas investigaciones indican que el ejercicio aeróbico tiene impacto positivo y muy saludable sobre el cerebro (Gómez-Pinilla, Vaynman & Ying, 2008). Qué tipos de ejercicios son más convenientes para que tenga un efecto mucho más positivo para el cerebro y la memoria es un nuevo campo de investigación en edades infantiles.


The scientific community is always evolving and the Physical Activity Sciences are not exempt this from these advances. The most recent investigations indicate that aerobic exercise has a positive and very healthy impact on the brain (Gomez-Pinilla, Vaynman & Ying, 2008). Which types of exercise are more suitable for a more positive effect on the brain and memory is a new field of investigation in children.

Document Type

article
publishedVersion

Language

Spanish

Subjects and keywords

Actividad física; Memoria; Jóvenes escolares.; Physical activity; Cognition; School youth

Publisher

Universidad Católica de Murcia

Related items

Reproducció del document publicat a : https://doi.org/10.12800/ccd.v7i19.25

Cultura, ciencia y deporte, 2012, vol. 7, núm. 19, p. 67-69

Rights

cc-by-nc-sa (c) Universidad Católica de Murcia, 2012

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/

This item appears in the following Collection(s)