Pot influenciar la lectura de revistes femenines en la conducta alimentària de noies joves?

Author

Padilla Campabadal, Montse

Other authors

Hernández Jover, Teresa

Universitat de Lleida. Facultat de Medicina

Publication date

2018-09-06T09:08:31Z

2018-09-06T09:08:31Z

2017



Abstract

Els mitjans de comunicació tenen una gran influència sobre la societat actual. D’entre aquests, les revistes destinades a un públic majoritàriament femení contenen articles relacionats amb l’alimentació i la nutrició que són llegits principalment per noies joves i a les que poden influenciar en la seva conducta alimentària. L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat conèixer la influència de la lectura d’aquest tipus d’articles en la conducta alimentària de noies joves d’entre 14 i 25 anys, així com la relació entre el tipus d’estudis i els seus coneixement en hàbits saludables. També saber si han seguit alguna dieta i qui els hi ha recomanat. La recollida d’informació s’ha realitzat mitjançant una enquesta anònima i voluntària a noies d’entre 14 i 25 anys. Els resultats obtinguts ens han permès saber els coneixements en hàbits saludables de les joves, cóm aquests varien segons la seva edat i el seu nivell d’estudis i tenir notícia de que la majoria de les enquestades segueixen els consells que es publiquen en aquestes revistes. Com a conclusió de l’estudi sembla ser que la lectura d’aquests articles sobre alimentació i nutrició publicats a revistes femenines sí que pot influir en la conducta alimentària de noies joves.


Nowadays, media has a big influence in society. Magazines, for instance, have a big impact on people’s behaviour. We see it especially with female magazines that contain articles about food and diet that women take too personally. These articles, read by young women, can definitely influence their dietary behaviour. The main objective of this study is to recognize the influence that reading this type of articles can have over young women’s dietary behaviour (between 14 and 25 years old), the relationship between their studies and their knowledge about healthy habits, and to know if they have followed some type of diet and who gives them this recommendation. The information was gathered by doing anonymous and voluntary survey to young women between 14 and 25 years old. The resulting data showed us the women knowledge about healthy habits and how these change according to factors like age range and level of studies. Moreover, we could also notice that the majority of survey respondents follow the advices published on these magazines. In conclusion, it seems that reading these articles, published on female magazines about diet and nutrition, can influence young women’s dietary behaviour.

Document Type

Project / Final year job or degree

Language

Catalan

Subjects and keywords

Articles; Noies joves; Influència; Alimentació; Noies adolescents -- Alimentació; Revistes per a dones; Revistes juvenils

Rights

cc-by-nc-nd

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)