La orientación como herramienta para incentivar hábitos de vida saludable a partir de las motivaciones del alumnado

Author

Lafontana Cubas, Izarbe

Other authors

Prat Ambrós, Queralt

Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC) - Lleida

Publication date

2018-06-08

Abstract

En el present estudi es realitza una anàlisi d'una intervenció pedagògica d'orientació esportiva amb l'objectiu d'identificar les motivacions dels participants respecte a l'activitat física. El marc teòric s'elabora a partir de la importància de l'activitat física i la salut en escolars amb tendència al sedentarisme mitjançant una programació d'orientació esportiva per a alumnes de l'Associació Nereu de Lleida. Els resultats indiquen que els alumnes es regeixen per la motivació intrínseca en realitzar les activitats i es confirma que a pesar que en alguns moments s'han sentit desmotivats també ha influït que es guiïn per motivacions extrínseques al·legant que aquestes activitats són bones per a la seva salut valorant els aspectes beneficiosos de les mateixes.


En el presente estudio se realiza un análisis de una intervención pedagógica de orientación deportiva con el objetivo de identificar las motivaciones de los participantes respecto a la actividad física. El marco teórico se elabora a partir de la importancia de la actividad física y la salud en escolares con tendencia al sedentarismo mediante una programación de orientación deportiva para alumnos de la Asociación Nereu de Lleida. Los resultados indican que los alumnos se rigen por la motivación intrínseca al realizar las actividades y se confirma que a pesar de que en algunos momentos se han sentido desmotivados también ha influido que se guíen por motivaciones extrínsecas alegando que estas actividades son buenas para su salud valorando los aspectos beneficiosos de las mismas.


In the present study an analysis of a pedagogical intervention of sports orientation is carried out with the objective to identify the motivations of the participants with regard to the physical activity. The theoretical framework is developed from the importance of physical activity and health in schoolchildren with a tendency to sedentary lifestyle through a sports orientation program for students of the association Nereu de Lleida. The results indicate that the students are governed by the intrinsic motivation to carry out the activities and it is confirmed that although in some moments they have felt discouraged it has also influenced to be guided by extrinsic motivations alleging that these Activities are good for your health valuing the beneficial aspects of them.

Document Type

Project / Final year job or degree

Language

Spanish

Subjects and keywords

Activitat física; Salut; Motivació; Orientació esportiva; Actividad física; Salud; Motivación; Orientación deportiva; Physical activity; Health; Motivation; Sports orientation; Exercici--Aspectes higiènics; Exercici--Aspectes psicològics; Motivació (Psicologia) en els infants; Educació física per a infants

Rights

cc-by-nc-nd

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)