HCI – the domain and the Education –coming of age, expanding territory, and marrying new domains

Autor/a

Veer, Gerrit C. der

Fecha de publicación

2018-10-17T07:02:27Z

2018-10-17T07:02:27Z

2018



Resumen

Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/10459.1/64797


Having developed academic HCI teaching in many countries, and being involved in professional societies from the start, we will show how the domain of HCI, and the related education, developed in different parts of the world, specifically in North America, Europe, and China. We observed local flavors and differences that in the last decades gradually related, merged, and moved the original domain to broader areas of application and to a larger population of users. Usability was exchanged for experience, programming languages were replaced by service opportunities, interactive art, and cultural participation.

Tipo de documento

Capítulo o parte de libro
Versión publicada

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

HCI

Publicado por

Comité de Organización de la II JOrnada de Trabajo sobre Enseñanza de CHI (CHIJOTE’18). Universitat de Lleida

Documentos relacionados

Tendencias y nuevos retos sobre Docencia en Interacción Persona-Ordenador. Editores: Toni Granollers i Saltiveri, Juan Enrique Garrido Navarro, Rosa M. Gil Iranzo. Comité de Organización de la II JOrnada de Trabajo sobre Enseñanza de CHI (CHIJOTE’18), 2018. ISBN: 978-84-9144-117-5, p. 1-6

http://hdl.handle.net/10459.1/64797

Derechos

cc-by-nc (c) Gerrit C. der Veer, 2018

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)