Introducció: Els accidents són successos eventuals que generalment es poden prevenir. Davant d'aquests accidents, dels quals el 44,6% són a l’escola, els primers auxilis constitueixen la via més eficient per a la seva atenció i maneig. Per tant, el centre escolar és un lloc on es produeixen accidents derivats principalment dels jocs d’esbarjo i la pràctica d’activitat esportiva de manera freqüent. Així doncs, el docent es pot veure involucrat en situacions de perill que necessiten una assistència primària i bàsica per intentar salvar la vida de la víctima, d'aquí la importància que el docent sigui format en tècniques efectives sobre primers auxilis, ja que el personal sanitari qualificat difícilment es troba en el centre educatiu en aquells moments. Objectiu: L’objectiu principal d’aquest treball és proposar una intervenció educativa sobre primers auxilis en l’institut Canigó d’Almacelles, tant per part dels professors com pels alumnes, promovent l’escola com un lloc idoni per ensenyar tècniques de primers auxilis i exposant les funcions i activitats que realitzaria la infermera escolar, amb la finalitat de reduir un 10% la incidència d’accidents en aquesta institució. Metodologia: Es realitzarà una intervenció pre-post en alumnes de 1r d’ESO de l’institut Canigó d’Almacelles que tinguin entre 12 i 13 anys, que es dividiran en 3 grups i realitzaran 4 sessions en total. També a tot el professorat de l’institut que vulgui participar de manera voluntària i que compleixen els requisits d’inclusió i exclusió. Discussió i conclusions: Tenint en compte que els nens són els que més es lesionen davant de situacions d'emergència sanitària en el context escolar, els professionals sanitaris haurien de tenir més en compte aquestes situacions en l'àmbit educatiu. Per aquest motiu, els programes EpS en primers auxilis són una bona oportunitat que hauria de ser aprofitada al màxim tant pel sistema sanitari com pels professors i alumnes, ja que existeix evidència científica de millores significatives en els participants d’aquests programes.
Background: Accidents are eventual events that can usually be prevented. These accidents, of which 44.6% are in school, first aid is the most efficient way for their care and handling. Therefore, the school is a place where accidents occur mainly from recreational games and the practice of sporting activity frequently. What is more, the teacher can be involved in situations of danger that need primary and basic assistance to try to save the life of the victim, that is why it is important to have a teacher trained in effective techniques on first aid since health services are hardly found in the educational centre in this kind of situations. Objectives: The main objective is to propose an educational intervention on first aid at Canigó high school of Almacelles for teachers and students, promoting the school as an ideal place to teach first aid techniques and exposing the functions and activities that would be carried out by the school nurse, in order to reduce the incidence of accidents by 10% in this institution. Methods: A pre-post intervention will be carried out in secondary school students from Almacelles between 12 and 13 years, who will be divided into 3 groups and will perform 4 sessions in total. Also, to all the teachers of the high school who want to participate voluntarily and who fulfil the inclusion and exclusion requirements. Discussion and conclusion: Considering that children are the most injured in emergency situations in the school context, health professionals should take more account of these in the educational field. For this reason, health education in first aid programs are a good opportunity that should be taken advantage of by the healthcare system as well as the teachers and students, as there is scientific evidence of significant improvements in participants in these programs.
Catalan
Primers auxilis; Escola; Educació sanitària; RCP; Primers auxilis; Educació sanitària; Reanimació cardiopulmonar
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Treballs de l'estudiantat [3375]