Las artes africanas y el diálogo intercultural: favoreciendo otros modelos de aprendizaje en la universidad

dc.contributor.author
Revilla Carrasco, Alfonso
dc.contributor.author
Llevot Calvet, Núria
dc.contributor.author
Molet Chicot, Carme
dc.contributor.author
Astudillo Pombo, Marisé
dc.date.accessioned
2024-12-05T21:32:47Z
dc.date.available
2024-12-05T21:32:47Z
dc.date.issued
2019-01-08T14:21:56Z
dc.date.issued
2019-01-08T14:21:56Z
dc.date.issued
2018
dc.identifier
https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.10
dc.identifier
2462-6627
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/65431
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/65431
dc.description.abstract
La necessitat de generar formes de diàleg entre diferents cultures es fa cada vegada més urgent en virtut dels conflictes que emergeixen de les diferents formes de comprendre el món. Davant d’això les universitats tenim una responsabilitat en generar ponts que permetin una comprensió més profunda, que confronti els prejudicis que s’estableixen des dels interessos econòmics i polítics. En aquest sentit a la Universitat de Lleida i la Universitat de Saragossa hem organitzat, des de fa tres cursos, seminaris orientats a apropar-nos a la cultura negroafricana des de l’art i des de l’educació, amb intenció de generar focus de diàleg allunyats de l’etnocentrisme i dels plantejaments neocolonials.
dc.description.abstract
La necesidad de generar formas de diálogo entre diferentes culturas se hace cada vez más perentoria en virtud de los conflictos que emergen de las diferentes formas de comprender el mundo. Ante esto las universidades tenemos una responsabilidad en generar puentes que permitan una comprensión más profunda, que confronta los prejuicios que se establecen desde los intereses económicos y políticos. En este sentido, desde la Universidad de Lleida y la Universidad de Zaragoza hemos organizado seminarios orientados a acercarnos a la cultura negroafricana a partir del arte y la educación, con intención de generar focos de diálogo alejados del etnocentrismo y de los planteamientos neocoloniales.
dc.description.abstract
La nécessité de générer des formes de dialogue entre différentes cultures devient de plus en plus urgente en vertu des conflits qui émergent des différentes façons de comprendre le monde. À cet égard, les universités ont la responsabilité de bâtir des ponts qui permettent une compréhension plus profonde du sujet, afin de confronter les préjugés qui naissent des intérêts économiques et politiques. À cet effet, depuis trois ans, l’Université de Lleida et l’Université de Saragosse organisent des séminaires dans l’optique de se rapprocher de la culture négro-africaine à travers l’art et l’éducation, ceci dans l’intention de générer des foyers de dialogue allant au-delà de l’ethnocentrisme et des approches néocoloniales.
dc.description.abstract
The need to generate new forms of dialogue between different cultures is becoming more peremptory because of the conflicts that arise from different ways of understanding the world. In this sense, universities have a responsibility to create bridges that allow a deeper understanding of the subject, in order to confront the prejudices that are established from economic and political interests. In that way, we have organized, for three courses, from the University of Lleida and the University of Zaragoza data poaching Black African culture from art and education, with the intention of generating focus of dialogue away from ethnocentrism and neo colonial approaches.
dc.language
spa
dc.publisher
Edicions de la Universitat de Lleida
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.10
dc.relation
Intercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 127-136
dc.rights
(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2018
dc.rights
(c) Alfonso Revilla Carraso et al., 2018
dc.rights
(c) Grupo de Cooperación Universitat de Lleida-Université de Yaoundé I, 2018
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject
Art
dc.subject
Educació
dc.subject
Cultura negroafricana
dc.subject
Diàleg
dc.subject
Interculturalitat
dc.subject
Arte
dc.subject
Educación
dc.subject
Diálogo
dc.subject
Interculturalidad
dc.title
Las artes africanas y el diálogo intercultural: favoreciendo otros modelos de aprendizaje en la universidad
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)