INTRODUCCIÓ: Al llarg dels anys, l’assistència sanitària s’ha vist immersa en una sèrie de factors sociològics i culturals que han donat a lloc a la deshumanització de l’atenció i dels cuidatges de la persona. De manera que els professionals infermers i els seus cuidatges s’han deshumanitzat, així oferint menys qualitat assistencial i satisfacció al pacient i als seus familiars. Especialment, en serveis concrets com Urgències, on preval la tecnologia, l’execució i eficàcia ràpida de tècniques i la falta d’intimitat, es converteix en un dels serveis més deshumanitzats. Consegüentment, es precisa la pràctica de activitats i competències humanitzadores per part de tot l’equip, per tal de revertir la percepció i tracte percebut tan pels pacients com familiars. OBJECTIU: Proposar un decàleg d’humanització dels cuidatges en el servei d’Urgències de l’Hospital Universitari de l’Arnau de Vilanova (HUAV) de Lleida. METODOLOGIA: Observar i avaluar l’efectivitat d’un decàleg sobre els cuidatges humanitzats a partir dels resultats de les enquestes de satisfacció assistides telefònicament (PLAENSA) dels usuaris dels servei d’Urgències de l’HUAV, posteriorment de què els professionals que treballen en aquest servei hagin realitzat unes sessions formatives. DISCUSSIÓ: La pràctica dels cuidatges humanitzats no sols es basa en la satisfacció dels pacients i els que familiars, sinó que enriqueix la professionalitat dels infermers en els seus quatre àmbits (gestió, docència, investigació i assistència) a més de tots els professionals de l’equip, amb el fi d’obtenir una bona qualitat assistencial i màxima satisfacció dels usuaris. CONCLUSIONS: El paper del professional d’infermeria és el més important a l’hora de practicar els cuidatges humanitzats, doncs les competències humanes dels professionals són insuficients en l’atenció i els cuidatges de la persona. Gràcies a la implementació d’un decàleg d’humanització dels cuidatges s’obtendiria grans beneficis en tots els àmbits.
INTRODUCCIÓN: A lo largo de los años, la asistencia sanitaria se ha visto inmersa en una serie de factores sociológicos y culturales que han dado a lugar a la deshumanización de la atención y de los cuidados de la persona. De forma que los profesionales enfermeros y sus cuidados se han deshumanizado, así ofreciendo menos calidad asistencial y satisfacción al paciente y a sus familiares. Especialmente, en servicios concretos como Urgencias, donde prevalece la tecnología, la ejecución y eficacia rápida de técnicas y la falta de intimidad, es convierte en uno de los servicios más deshumanizados. Consiguientemente, es precisa la práctica de actividades y competencias humanitzadores por parte de todo el equipo, para revertir la percepción y trato percibido por los pacientes y familiares. OBJETIVO: Proponer un decálogo de humanización de los cuidados en el servicio de Urgencias del Hospital Universitario de Arnau de Vilanova (HUAV) de Lleida. METODOLOGÍA: Observar y evaluar la efectividad de un decálogo sobre los cuidados humanizados a partir de los resultados de unas encuestas de satisfacción asistidas telefónicamente (PLAENSA) de los usuarios de los servicio de Urgencias de la HUAV, posteriormente de que los profesionales que trabajan en este servicio hayan realizado unes sesiones formativas. DISCUSIÓN: La práctica de los cuidados humanizados no sólo es baza en la satisfacción de los pacientes y los que familiares, sino que enriquece la profesionalidad de los enfermeros en sus cuatro ámbitos (gestión, docencia, investigación y asistencia) además de todos los profesionales del equipo, con el fin de obtener una buena calidad asistencial y máxima satisfacción de los usuarios. CONCLUSIONES: El papel del profesional de enfermería es lo más importante a la hora de practicar los cuidados humanizados, pues las competencias humanas de los profesionales son insuficientes en la atención y los cuidados de la persona. Gracias a la implementación de un decálogo de humanización de los cuidados se obtendría grandes beneficios en todos los ámbitos.
INTRODUCTION: Over the years, healthcare has been immersed in a series of sociological and cultural factors that have led to the dehumanization of care of the person. So that, the nursing professionals and their care have become dehumanized, thus offering less quality care and satisfaction to the patient and their families. Especially in specific services such as Emergencies, where technology prevails, the execution and fast effectiveness of techniques and the lack of privacy, it is one of the most dehumanized services. Consequently, it is necessary to practice humanized activities and competences on the part of the whole team, to revert the perception and treatment perceived by patients and relatives. OBJECTIVE: To propose a decalogue of humanization of care in the emergency service of the University Hospital of Arnau de Vilanova (HUAV) of Lleida. METHODOLOGY: Observe and evaluate the effectiveness of a decalogue on humanized care based on the results of a telephone satisfaction survey (PLAENSA) of users of the emergency services of the HUAV, subsequently professionals who work in this service have taken part of formative sessions. DISCUSSION: The practice of humanized care is not only key of patients and family members’ satisfaction. It also enriches the professionalism of nurses in its four areas (management, teaching, research and assistance) as well as all health professionals, in order to obtain a good quality of care and maximum user satisfaction. CONCLUSIONS: The role of the nursing professional is the most important when it comes to practicing humanized care, because the human skills of professionals are insufficient in the care and care of the person. Thanks to the implementation of a decalogue of humanization of care, great benefits would be obtained in all areas.
Catalan
Humanització de les cures; Teories d'infermeria; Deshumanització assistència sanitària; Humanización de los cuidados; Teorías de enfermería; Deshumanización asistencia sanitaria; Humanization of care; Nursing theories; Dehumanization; Health care; Infermeria -- Aspectes socials; Infermeria -- Aspectes psicològics; Assistència mèdica -- Aspectes ètics i morals; Serveis sanitaris; Urgències mèdiques, Serveis d' -- Aspectes ètics i morals; Infermeria -- Aspectes ètics i morals
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Treballs de l'estudiantat [3375]