Posturing or enjoying the gastronomic experience? Effects of reputation and experience in the recommendation of upscale restaurants

dc.contributor.author
Daries Ramón, Natalia
dc.contributor.author
Ferrer Rosell, Berta
dc.contributor.author
Cristóbal Fransi, Eduard
dc.contributor.author
Mariné Roig, Estela
dc.date.accessioned
2024-12-05T22:30:26Z
dc.date.available
2024-12-05T22:30:26Z
dc.date.issued
2019-01-23T11:46:38Z
dc.date.issued
2019-01-23T11:46:38Z
dc.date.issued
2018
dc.identifier
https://doi.org/10.6018/turismo.42.05
dc.identifier
1139-7861
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/65615
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/65615
dc.description.abstract
This study has developed an explanatory model based on the theory of motivation related to the possibility of obtaining reputation and recognition for consuming high-end gastronomy and to the enjoyment of the gastronomic experience, with the purpose of analyzing their effects on the intentions to return and recommend this type experience. The study confirms that the gastronomic experience and the status positively affect the intentions of returning and recommending the consumption of high-end gastronomy, being the effect of the experience much stronger.
dc.description.abstract
Los autores agradecen a la Generalitat de Catalunya por la acreditación concedida como Grupo Emergente de Investigación GRTESC (2014 SGR 82). A su vez agradecen a la Universidad de Lleida, por la ayuda concedida dentro del marco del Programa de Promoción de la Investigación de la Universitat de Lleida, convocatoria 2017-TR265, y también al Ministerio de Economía, Industria y Competitividad por la concesión del proyecto TURCOLAB (ECO2017-88984-R).
dc.language
eng
dc.publisher
Universidad de Murcia
dc.relation
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/ECO2017-88984-R/ES/ANALISIS TURISTICO DE LAS PLATAFORMAS DE ALOJAMIENTO COLABORATIVO EN DESTINOS ESPAÑOLES A TRAVES DE CONTENIDO GENERADO POR LOS USUARIOS Y OTRAS FUENTES EN LINEA/
dc.relation
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.6018/turismo.42.05
dc.relation
Cuadernos de Turismo, 2018, vol. 42, p. 605-608
dc.relation
Article en castellà: http://hdl.handle.net/10459.1/65606
dc.rights
cc-by-nc-nd (c) Natalia Daries et al., 2018
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
Gastronomy Tourism
dc.subject
Structural Equations
dc.subject
Status
dc.subject
Recommendation
dc.subject
Michelin Restaurants
dc.title
Posturing or enjoying the gastronomic experience? Effects of reputation and experience in the recommendation of upscale restaurants
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


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