Una propuesta para la enseñanza de la reflexión conjunta en el prácticum de maestro

Author

Onrubia, Javier

Mauri, Teresa

Colomina, Rosa

Clarà, Marc

Publication date

2019-04-10T10:32:40Z

2019-04-10T10:32:40Z

2016



Abstract

Se presenta el diseño y resultados de una experiencia de innovación desarrollada en las asignaturas del prácticum de maestro de la Universidad de Barcelona. Su objetivo es apoyar procesos de reflexión sobre la práctica que ayuden a los futuros maestros a formarse como profesionales reflexivos, mediante diversos espacios de reflexión conjunta entre estudiantes, maestros tutores y tutores de universidad, que se llevan a cabo tanto en la escuela como en la universidad.


This paper presents the design and results of a teaching innovation process carried out in the undergraduate teacher training program at the University of Barcelona. The innovation aims to promote processes of reflection on practice that could assist teacher students to become reflexive professionals, through creating and developing several spaces of joint reflection between students, their mentor teachers and their university tutors, both at the schools and at the university.

Document Type

Article
Published version

Language

Spanish

Subjects and keywords

Colaboración universidad-escuela; Formación inicial del profesorado; Prácticum

Publisher

CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Related items

Reproducció del document publicat a https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/939

Revista del CIDUI, 2016, núm. 3, p. 1-9

Rights

cc-by (c) Onrubia, Javier, et al., 2016

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)