Análisis de vídeo y acciones relevantes del docente de educación primaria

Author

De Miguel Cabezudo, Juan

Coiduras Rodríguez, Jordi L.

Ibáñez, Manuel

Publication date

2019-04-10T11:57:09Z

2019-04-10T11:57:09Z

2016



Abstract

La experiencia de innovación formativa que se expone se centra en el uso del video como forma de aproximar la actuación docente al aula universitaria. Observar y analizar las acciones docentes relevantes en situaciones reales permiten apropiarse conceptualmente de modelos que explican el saber hacer profesional. En esta comunicación narramos las dinámicas establecidas en el curso de los estudios del grado de educación primaria- dual con el curso videoexperiencias.


The innovative teaching experience discussed in this paper is based in the application of recording technologies (video), aiming to gain an approach to the educational activity. To observe relevant facts of determinate educators in real situations allow us to conceptually borrow different models explaining the professional know-how. This essay is intended to transmit the dynamics established along the Bachelor of Teaching Education - dual systhem course together with "videoexperience" program.

Document Type

Article
Published version

Language

Spanish

Subjects and keywords

Formación inicial; Grado de educación primaria; Análisis de vídeo

Publisher

CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Related items

Reproducció del document publicat a https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/1064/1031

Revista del CIDUI, 2016, núm. 3, p. 1-9

Rights

cc-by (c) Coiduras, et al., 2016

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

This item appears in the following Collection(s)