Efectivitat de la rehabilitació vestibular amb la plataforma Wii-fit com a complement de la rehabilitació vestibular convencional en pacients adults majors amb hipofunció vestibular unilateral crònica

Author

Noguerol Donaire, Mariona

Other authors

Rubí Carnacea, Francesc

Universitat de Lleida. Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia

Publication date

2019-12-03T14:20:13Z

2019-12-03T14:20:13Z

2019



Abstract

Contextualització: la pèrdua vestibular perifèrica unilateral crònica té com a resultat una alteració de la marxa i de l’equilibri, marejos i oscil·lòpsia, essent doncs un motiu freqüent de consulta en l’atenció mèdica en l’adult major. La rehabilitació vestibular (RV) és una intervenció terapèutica enfocada en exercicis que aborden els símptomes, signes i les limitacions secundàries a la hipofunció vestibular unilateral crònica (HVU), tractament segur, eficaç i no invasiu amb una evidència moderada – alta, tot i això, el tractament òptim continua sent desconegut. La realitat virtual és una eina emergent en rehabilitació i ofereix oportunitats per millorar tant els resultats com la satisfacció dels pacients amb el tractament. Pregunta clínica: Pot ser la realitat virtual associada a la plataforma Wii-fit una teràpia de complement de la (RV) convencional més efectiva que la utilització única del tractament convencional en pacients de més de 65 anys HVU crònica? Objectiu: Determinar si afegir la Realitat Virtual amb la plataforma Wii-fit al programa convencional de (RV) és més efectiu que solament la (RV) en pacient adults majors amb hipofunció vestibular unilateral crònica. Metodologia: es realitza un estudi experimental, concretament un assaig clínic aleatoritzat controlat i amb un únic cec, mitjançant una mostra formada per adults majors de més de 65 anys diagnosticats amb hipofunció vestibular unilateral crònica que seran dividits en dos grups utilitzant l’aleatorització simple. La intervenció del grup control serà un programa d’exercicis de rehabilitació vestibular convencional i la del grup experimental consistirà en la realització d’aquests afegint cinc jocs amb el sistema de Nintendo Wii Fit Plus. Ambdues intervencions tindran lloc l’any 2019, cinc dies a la setmana, tot i que el grup experimental realitzarà els jocs de Realitat Virtual dos dies amb una durada total de sis setmanes, rebent també quatre valoracions, una prèvia al pla d’intervenció, la segona dues setmanes després, la tercera a les sis setmanes i la quarta als dotze mesos després de la intervenció


Contextualization: chronic unilateral peripheral vestibular loss (UVL) results in disabling problems including dizziness, oscillopsia, and impaired balance and gait, thus being a frequent reason for consultation in medical care in the elderly. Vestibular rehabilitation (VR) is a therapeutic intervention focused on exercises that address the symptoms, signs and limitations secondary to unilateral vestibular hypofunction (UVH), safe, effective and non-invasive treatment with moderate – high evidence. However, optimum treatment remains unknown. Virtual Reality is an emerging tool in rehabilitation and offers opportunities to improve both the results and the satisfaction of the patients with the treatment. Clinical question: Can virtual reality associated to the Wii-fit platform be a more effective therapy to conventional vestibular rehabilitation (RV) than the use of conventional treatment in patients older than 65 years old with chronic unilateral vestibular hypofunction? Objective: To determinate if adding virtual reality with the Wii-fit platform to a conventional vestibular rehabilitation (RV) is more effective than only conventional treatment in older adults with chronic unilateral vestibular hypofunction. Methods: An experimental study will be done; concretely a randomized controlled trial with a single blind. Using a sample formed by adults over 65 years old diagnosed with chronic unilateral vestibular hypofunction, that will be divided into two groups using simple randomization. The intervention of the control group will be a program of conventional vestibular rehabilitation exercises and the experimental group will consist of the realization of these by adding five games to the Nintendo Wii Fit Plus system. Both interventions will take place in 2019, five days a week, although the experimental group will perform Virtual Reality games two days, with a total duration of six weeks, also there will be four evaluations, at a previous action plan, the second two weeks later, the third at six weeks and the fourth at twelve months after the intervention.

Document Type

Project / Final year job or degree

Language

Catalan

Subjects and keywords

Pacients adults; Hipofunció vestibular unilateral crònica; Realitat virtual; Plataforma Wii-fit; Rehabilitació vestibular; Equilibri; Adult patients; Chronic unilateral vestibular hypofunction; Virtual reality; Wii-fit platform; Vestibular rehabilitation; Balance; Realitat virtual; Vertigen; Adults; Rehabilitació mèdica; Equilibri

Rights

cc-by-nc-nd

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)