Escola i crisi lectora

Schools and the reading crisis

dc.contributor.author
Navarro, Maria Pilar
dc.date.accessioned
2024-12-05T21:37:04Z
dc.date.available
2024-12-05T21:37:04Z
dc.date.issued
2020-04-16T10:50:29Z
dc.date.issued
2020-04-16T10:50:29Z
dc.date.issued
2007
dc.identifier
1695-5641
dc.identifier
2013-9594
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/68448
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/68448
dc.description.abstract
Institucions d’abast internacional han treballat activament per difondre la idea que llegir potencia les possibilitats d’individus i pobles. Defensen que els subjectes avesats adequadament a l’exercici lector des de la seva escolaritat poden ser adults amb més possibilitats de discerniment i ciutadans més ben informats, per tant, més actius i crítics i amb més possibilitats per incorporar-se al mercat laboral. Tradicionalment, la societat va delegar la tasca alfabetitzadora en la institució escolar, on el domini lectoescriptor, en el sentit més literal, va ser considerat un aprenentatge instrumental bàsic. Ara bé, a principis del segle XXI, una part important dels nostres alumnes no assoleixen una alfabetització plenament satisfactòria i passen a formar part dels anomenats analfabets funcionals. A més dels pressupostos que diferents administracions dediquen a la creació de biblioteques i al foment de la lectura, convé que la institució escolar reflexioni sobre el sentit que té formar lectors, com una de les tasques més valuoses a les quals no ha de renunciar.
dc.description.abstract
Institutions of international stature have worked actively to diffuse the notion that reading boosts the possibilities of both individuals and communities. They argue that those who read on a regular basis from their school years onwards are more likely to become adults with improved critical skills who are better informed, more active and discerning citizens with better access to the labour market. Traditionally, society has delegated literacy skills to schools, where reading and writing in the most literal sense, is considered a basic learning skill. However, at the beginning of the 21st century, a large number of our pupils still do not achieve a satisfactory level of literacy and they go on to become individuals with functional illiteracy. In addition to the budgets that the different administrations dedicate to the creation of libraries and the encouragement of reading, schools need to reflect upon what it means to educate readers and this should be regarded as one of the most valuable tasks that should by no means be neglected.
dc.language
cat
dc.publisher
Societat Catalana de Pedagogia
dc.relation
Reproducció del document publicat a http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/3930/3929
dc.relation
Revista Catalana de Pedagogia, 2007-2008, vol. 6, p. 297-313
dc.rights
cc-by-nc-nd (c) Societat Catalana de Pedagogia, 2007-2008
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
Alfabetització
dc.subject
Política educacional
dc.subject
Lectura
dc.title
Escola i crisi lectora
dc.title
Schools and the reading crisis
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)