dc.contributor
Vraciu, Alexandra
dc.contributor
Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
dc.contributor.author
Gort Paniello, Marta
dc.date.accessioned
2024-12-05T23:02:51Z
dc.date.available
2024-12-05T23:02:51Z
dc.date.issued
2020-07-09T15:16:09Z
dc.date.issued
2020-07-09T15:16:09Z
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/69283
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/69283
dc.description.abstract
The aim of this dissertation is to fill two gaps observed in the current educational context: firstly, the lack of information about the older collective and cognitive diseases; secondly, the absence of literary works -and poetry, in particular- in the EFL classroom. The innovation proposal consists of implementing a unit in which students create a tanka dedicated to one grandparent. All the students’ final products are uploaded in the same webpage, which encourages readers to make a donation for Alzheimer’s research. Before starting the unit, the 58 students of 2nd of ESO answered a questionnaire to evaluate their attitudes towards poetry and their previous knowledge on ageing. Once the unit was finished, students repeated a similar questionnaire to evaluate if there had been any changes in their perception of poetry and the older collective. Results point out that students (1) enjoy being with their grandparents, (2.1) after completing the unit, they considered that poetry is more difficult than what they believed before, (2.2) slightly improved their attitude toward reading poetry and (2.3) underestimated their capacity for writing a poem in English.
dc.description.abstract
L’objectiu d’aquest treball és millorar dos punts febles detectats en el context educatiu actual: en primer lloc, la falta d’informació sobre la gent gran i les malalties cognitives; en segon lloc, l’absència d’obres literàries -i la poesia, en concret- en l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera (EFL). La proposta innovadora consisteix en implementar una unitat didàctica en la qual els estudiants crearan una tanka dedicada a un dels seus avis. Els productes finals de tots els estudiants es penjaran en una mateixa pàgina web, on s’encoratjarà als lectors a fer una donació per la investigació de l’Alzheimer. Abans de començar la unitat, els 58 estudiants de 2n d’ESO responen un qüestionari per avaluar les seves actituds vers la poesia i el seu coneixement previ sobre l’envelliment. Un cop s’acaba la unitat, els estudiants repeteixen un qüestionari similar per comprovar si hi ha hagut algun canvi en la seva percepció de la poesia i del col·lectiu de gent gran. Els resultats mostren que els estudiants (1) aprecien estar amb els seus avis, (2.1) després de realitzar la unitat, consideren que la poesia és més difícil del que creien, (2.2) han millorat lleugerament la seva actitud vers la lectura de poemes i (2.3) infravaloren la seva capacitat per escriure un poema en anglès.
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
Foreign language teaching
dc.subject
Ensenyament d’idiomes estrangers
dc.subject
Ensenyament d'idiomes
dc.title
Remember Me. Teaching Dementia through Poetry in the EFL Classroom
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion