Incidència de les metodologies docents i dels hàbits d’estudi sobre el rendiment acadèmic: una comparació entre estudiants universitaris de primer curs de les titulacions LRU i dels Graus de la Facultat de Dret i Economia de la UdL

Autor/a

Armengol Rosinés, M. Teresa

Castillo Solsona, Ma. Mercedes

Gómez Adillón, Ma. Jesús

Tena Tarruella, Anna

Vendrell Vilanova, Anna

Fecha de publicación

2021-03-02T12:02:50Z

2021-03-02T12:02:50Z

2012



Resumen

En el present treball volem donar a conèixer els resultats del projecte 2009MQD 00206 finançat per l’AGAUR. Aquest estudi, analitza empíricament com les metodologies docents i els hàbits d’estudi dels alumnes de primer curs, de les titulacions dels Graus (Dret i ADE) de la FDE de la UdL, influeixen en el rendiment acadèmic, i si són diferents respecte dels que tenien abans en les titulacions LRU (Dret i CC. Empresarials). El treball que es presenta demostra que la implantació dels nous plans d’estudi ha suposat un canvi dels hàbits i una millora del rendiment acadèmic en els alumnes de primer curs.


In this paper we want to present the results of the 2009MQD 00206 project funded by AGAUR. This empirical study examines the teaching methodologies and study habits of university students in their first year, and how that affects their academic performance. This research was conducted in the degrees of Law and Business Administration Faculty at the University of Lleida. Besides, the project checks whether there are significant variations in comparison with the previous degrees (LRU versus EEES). The study shows that the introduction of new curricula has provoked a change of habits and improved academic performance in first year students.

Tipo de documento

Artículo
Versión publicada

Lengua

Catalán

Materias y palabras clave

Rendiment acadèmic; Metodologies d’ensenyament-aprenentatge; Hàbits d’estudi

Publicado por

CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Documentos relacionados

Reproducció del document publicat a https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/172

Revista del CIDUI, 2012, núm. 1, p. 1-24

Derechos

cc-by (c) Armengol et al., 2012

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)