To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/6511

The use of authentic materials to promote language diversity awareness in secondary education
Codina Canal, Marta
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2019-2020 Since the beginning of this century the use of authentic materials when teaching English as a foreign language (EFL) has increased. These materials not only improve students’ performance in the target language but they also increase their motivation and allow them to be surrounded by different varieties of the language in a more natural way. This research analyzes how oral authentic material of two English dialects (Chinese and Indian English) affects 16-year-old students attitude towards linguistic and cultural diversity positively. Data was retrieved using the same questionnaire at the beginning and at the end of the lesson plan and it was transformed into quantitative data. The results showed that after the lesson plan using these materials of two Asian English dialects was developed, students started to change their linguistic attitude. The results show a more inclusive attitude where different varieties of English are seen as having the same value. However, the results were unable to correlate the same effect in other languages. Des de l’inici del segle, l’ús de materials autèntics ha incrementat a l’hora d’ensenyar anglès com a llengua estrangera. Aquests materials no només milloren el rendiment dels estudiants quant a la llengua de destí, sinó que també incrementen la motivació i els dona la oportunitat d’estar envoltats de diferents varietats de la llengua d’una manera més natural. En aquesta recerca s’analitza com els materials autèntics orals en dues varietats de l’anglès (anglès de la Xina i de l’Índia) promouen una actitud positiva en relació amb la diversitat cultural i lingüística entre estudiants de 16 anys mentre estan exposats a diferents varietats de l’anglès. Les dades es van agafar mitjançant un mateix qüestionari a l’inici i al final de la lliçó i es van transformar a dades quantitatives. Els resultats mostren una actitud més inclusiva en què totes les varietats de l’anglès tenen el mateix valor. De totes maneres, no és possible correlar els mateixos efectes en altres llengües. Director/a: Vallbona González, Anna
-Anglès en l'ensenyament
-Llengua segona -- Adquisició
-Educació inclusiva
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Research/Master Thesis
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters