The impact of SMS messages on young people's participation in recycling campaigns

Other title

El impacto de los SMS entre los adolescentes en campañas de reciclaje

Author

Buil-Cosiales, Pilar

Roger-Loppacher, Olga

Marimon, Frederic

Publication date

2014



Abstract

Waste has become a real problem in developed countries; in Spain, municipal waste generated is higher than the European average. To encourage real change in citizens’ behaviour in order to achieve a more environmentally friendly society is essential for real sustainable development. The aim of this article is to investigate the effectiveness of workshops and text messages in promoting aluminum recycling among adolescents through quantitative and qualitative investigations, specifically focus groups and questionnaires to young people between 14 and 18 years old. The conclusions of this study provide elements of information that are of interest of those involved in the management of environmental information, and particularly in the designing of communication campaigns to promote recycling among young people more effectively.


Los residuos se han convertido en un verdadero problema en las sociedades desarrolladas; en España, la generación de residuos está por encima de la media europea. Conseguir un cambio de actitud en la población para que adquiera comportamientos más respetuosos con el medio ambiente resulta imprescindible. El objeto de este artículo es estudiar la efectividad de los mensajes SMS a la hora de promover el reciclado de envases de aluminio en los adolescentes. Para ello se ha empleado una metodología cualitativa y cuantitativa, concretamente, se han realizado grupos de discusión y cuestionarios a jóvenes entre 14 y 18 años. Las conclusiones aportan elementos de interés para los gestores en comunicación ambiental.

Document Type

Article

Document version

Accepted version

Language

English

CDU Subject

33 - Economics. Economic science; 36 - Safeguarding the mental and material necessities of life; 37 - Education

Subjects and keywords

Servei de missatges curts; Adolescència; Aplicacions mòbils; Text messages; Adolescence; Mobile apps; Adolescencia; Mensajes de texto

Pages

22

Collection

27; 1

Version of

Comunicación y Sociedad

Rights

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

This item appears in the following Collection(s)