To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/20.500.12328/1202

Barriers or motivation? Career progress in the family firm: daughters' perspective;
¿Barreras o motivación? Progreso de la carrera en la empresa familiar: la perspectiva de las hijas
Akhmedova, Anna; Cavallotti Oldani, Rita; Marimon Viadiu, Frederic
Women are under-represented in high-level management and administrative positions in family businesses. To date, the research on career motivation remains in the shadow of research on gender barriers. By acknowledging the relation between the two, it is proposed to look holistically at the problem and to empirically examine the relation between motivation, barriers, and position of daughters in family business. By conducting SEM analysis, it was found that motivation to act ethically is positively associated with high positions and that barriers “specific to family business” are negatively related to high positions. This article validates two scales and makes methodological contributions to the stream of research on daughters in family business that to date relies mainly on qualitative studies. Las mujeres están subrepresentadas en los puestos directivos y de gestión de alto nivel en las empresas familiares. Hasta la fecha, la investigación sobre la motivación para la carrera permanece en las sombras de la investigación sobre barreras de género. Al reconocer la relación entre los dos, se propone mirar holisticamente al problema y examinar empíricamente la relación entre la motivación, las barreras, y la posición de las hijas en la empresa familiar. Al realizar el análisis SEM, se encontró que la motivación para actuar éticamente está asociada positivamente con posiciones altas y que las barreras “específicas para las empresas familiares” están relacionadas negativamente con las altas posiciones. Este artículo valida dos escalas y realiza contribuciones metodológicas a la corriente de investigación sobre hijas en empresas familiares que hasta la fecha se basan principalmente en estudios cualitativos.
-Empreses familiars
-Family-owned business enterprises
-Empresas familiares
-Personal--Motivació
-Employee motivation
-Motivación en el trabajo
-Ètica empresarial
-Business ethics
-Ética empresarial
-331
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Article
Article - Accepted version
UMA Editorial. Universidad de Málaga
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Cavallotti Oldani, Rita; Grau-Grau, Marc; Marimon Viadiu, Frederic; Gas Aixendri, Montserrat
Mas Machuca, Marta; Akhmedova, Anna; Marimon Viadiu, Frederic
 

Coordination

 

Supporters