dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Química |
dc.contributor |
Oliver Pujol, Ramon |
dc.contributor.author |
Moreno León, Juan José |
dc.date |
2011-01-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11079 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Natural gas |
dc.subject |
Vehicles |
dc.subject |
Gas natural |
dc.subject |
Automoció |
dc.title |
Gas natural como combustible alternativo para vehículos |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El gas natural per a ús en l'automoció es perfila com un dels combustibles amb
més possibilitats de desenvolupament entre els carburants alternatius als
derivats del petroli, principalment per tractar-se d'un recurs barat, renovable (a
través de la producció de biogàs o biometà) , amb el qual es poden reduir
considerablement les emissions de gasos nocius per a la salut i per al medi
ambient, a més d'afavorir la diversificació energètica.
En l'actualitat aquesta tecnologia és utilitzada a Espanya en exclusiva per flotes
de vehicles urbans, mentre que en altres països com Itàlia i Argentina aquesta
tecnologia està àmpliament estesa i disposen d'una àmplia xarxa de estacions de
proveïment.
Aquest projecte tracta de recollir les principals característiques de funcionament
dels vehicles que funcionen amb gas natural comprimit (GNC) per a posteriorment realitzar un estudi econòmic comparatiu entre flotes de transport públic (taxis i autobusos) funcionant amb diferent carburant (dièsel i GNC).
Finalment es mostra la normativa actual espanyola i europea que regula la
utilització del gas natural com a carburant i les emissions màximes permeses
tant en vehicles lleugers com en vehicles pesants. |