dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Junyent Comas, Rosa |
dc.contributor.author |
Palau Viladrich, Josep |
dc.date |
2003-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/6330 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
High speed trains |
dc.subject |
Barcelona (Catalunya) |
dc.subject |
La Sagrera (Barcelona, Catalunya : Barri) |
dc.subject |
Trens d'alta velocitat |
dc.title |
La Sagrera, un barri en transformació. L'oportunitat de la nova estació de l'A.V.E. |
dc.title |
The Sagrera, a district in transformation. The opportunity of the AVE’s new station. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La connexió de l’Alta Velocitat entre Madrid i la frontera francesa, tindrà una rellevància especial per a Barcelona, especialment a les zones on el TAV tindrà parada. Una d’aquestes parades serà a la futura estació intermodal de La Sagrera, situada a la zona nord-est de la ciutat, que esdevindrà l’estació ferroviària central de Barcelona, actualment aquesta estació només està destinada a un trànsit molt petit de mercaderies.
La tesina realitza un anàlisi dels efectes que tindrà l’arribada del tren d’alta Velocitat al barri de La Sagrera. Concretament es centra en l’estudi de les raons que han portat a ubicar l’estació en aquesta zona de la ciutat i dels diferents estudis i projectes, tant ferroviaris com urbanístics, que s’han realitzat fins arribar a la solució actual i molt concretament la planificació actual urbanística. Per altre banda, s’analitza també el disseny de la futura estació i la seva possibilitat de connexió amb la resta de modes de transport, és a dir la intermodalitat que aquesta presenta, ja que aquest és un punt clau per a la integració de l’alta Velocitat amb la resta de xarxes de transport, en aquest sentit també s’estudien les reformes que s’efectuaran en la resta de xarxes com a conseqüència d’aquesta operació. Finalment s’analitzen els possibles impactes que pot patir el barri, reflectint també la participació dels veïns a través de les seves institucions en la participació del projecte. |