El desenvolupament de competències bàsiques de pensament històric en els joves a través de l'ensenyament de la història de Catalunya

dc.contributor
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
dc.contributor.author
Pagès Blanch, Joan
dc.date.accessioned
2009-03-19T11:40:01Z
dc.date.available
2009-03-19T11:40:01Z
dc.date.created
2008
dc.date.issued
2009-03-19T11:40:01Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/14425
dc.description.abstract
El projecte sorgeix d’una necessitat que ens han fet arribar professorat de ciències socials de centres del nostre entorn: “la inexistència de material adequat sobre la història i la cultura catalana per utilitzar en l’ensenyament dels joves a l’ESO”. Davant d’aquest context, el projecte de recerca i innovació docent s’inserta en una línia centrada en els aportacions de l’ensenyament-aprenentatge de la història en general, i de la història de Catalunya en particular, en contextos interculturals, la construcció d’identitats i la formació de la ciutadania democràtica. Així mateix, es basa en una concepció de l’ensenyament que posa l’èmfasi en el desenvolupament de la consciència històrica i les competències narratives. Els supòsits de l’alumnat sobre la història i el seu ensenyament-aprenentatge dels quals parteix aquesta recerca, són molt similars als que es plantegen investigacions d’aquest àmbit: a) la Història és un recull de fets del passat d’un lloc específic, i no de molts llocs ni de molts fets relacionats, b) la Història és una narració objectiva, i c) les representacions/interpretacions històriques es construeixen des del presentisme i a partir de judicis ètics, La nostra recerca considera la importància d’insistir en el fet que la finalitat de tota educació hauria de ser la interculturalitat, perquè la societat és plural i diversa i, per tant, l’educació i la formació haurien de donar respostes positives a aquest fet. L’educació intercultural no hauria de ser només un discurs, sinó que hauria de ser una pràctica.(...)
cat
dc.format.extent
18 p.
ca
dc.format.extent
248126 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
ca
dc.relation.ispartofseries
Els ajuts de l'AGAUR;
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Didàctica de la història
ca
dc.subject.other
Material didàcitic – Disseny
ca
dc.title
El desenvolupament de competències bàsiques de pensament històric en els joves a través de l'ensenyament de la història de Catalunya
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/report
ca
dc.subject.udc
37
ca


Documents

Joan Pagès.pdf

242.3Kb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)