dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya
dc.contributor
Camps Arbós, Josep
dc.contributor.author
Avila Gamero, Rocio
dc.date
2011-07-18T08:12:57Z
dc.date
2011-07-18T08:12:57Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/8461
dc.description.abstract
Aquest treball pretén millorar la comprensió lectora dels assistents als clubs de Lectura Fàcil existents a Catalunya a través de la presentació d'una guia de conducció de clubs que presenta un model d'estratègies a seguir en les sessions de lectura. Aquestes orientacions seran útils als conductors novells que no són ni especialistes en didàctica de la llengua ni en literatura i que necessiten resoldre els dubtes de dinamització lectora en els col·lectius amb dificultats lectores. Les estratègies d'aprenentatge proposades provenen de la teoria constructivista en educació que aposta per una actitud molt més activa del lector i aprenent adult d'una L2. De la valoració organitzativa i estratègica de les sessions d'alguns dels clubs i, més concretament, de la tasca duta a terme durant tres anys al Club de Lectura Fàcil de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí, del "com es llegeix" i del si "es comprèn allò llegit", sorgeix la necessitat que el conductor planifiqui acuradament les sessions de treball atenent uns objectius de lectura i el treball d'unes habilitats lectores concretes. Així, doncs, en aquest treball s'ofereixen algunes eines per a la planificació d'aquestes sessions de lectura.
dc.description.abstract
Este trabajo pretende mejorar la comprensión lectora de los asistentes a los clubes de Lectura Fácil existentes en Cataluña a través de la presentación de una guía de conducción de clubes que presenta un modelo de estrategias a seguir en las sesiones de lectura. Estas orientaciones serán útiles a los conductores noveles que no son ni especialistas en didáctica de la lengua ni en literatura y que necesitan resolver las dudas de dinamización lectora en los colectivos con dificultades lectoras. Las estrategias de aprendizaje propuestas provienen de la teoría constructivista en educación que apuesta por una actitud mucho más activa del lector y aprendiz adulto de una L2. De la valoración organizativa y estratégica de las sesiones de algunos de los clubes y, más concretamente, de la labor llevada a cabo durante tres años en el Club de Lectura Fácil de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí, de "cómo se lee" y de si "se comprende lo leído", surge la necesidad de que el conductor planifique cuidadosamente las sesiones de trabajo atendiendo unos objetivos de lectura y el trabajo de unas habilidades lectoras concretas. Así, pues, en este trabajo se ofrecen algunas herramientas para la planificación de estas sesiones de lectura.
dc.description.abstract
This paper aims to improve reading comprehension of the attendees to the easy reading book discussion clubs in Catalonia through the presentation of guidelines to lead these clubs presenting a model of strategies to follow in the reading sessions.
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights
Aquests materials docents de la UOC estan subjectes a una llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada 3.0 de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los i comunicar-los públicament sempre que en citeu els autors, la institució que els impulsa (UOC), no en feu un ús comercial i no en feu obra derivada.
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
club de lectura
dc.subject
club de lectura
dc.subject
Catalan language
dc.subject
book discussion club
dc.subject
Book clubs (Discussion groups)
dc.subject
Reading promotion
dc.subject
Clubs de lectura
dc.subject
Lectura -- Animació
dc.subject
Clubes de lectura
dc.subject
Lectura -- Animación
dc.title
Com conduir sessions de lectura fàcil : directrius d'organització, planificació i dinamització dels clubs de lectura fàcil
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis