Memòria metodològica de treball plantejada per a l'elaboració del projecte Alfabetització informacional : disseny d'estratègies, de serveis i recursos per a la fidelització d'usuaris de la biblioteca universitària

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya
dc.contributor
Sort Serra, Montserrat
dc.contributor.author
Hombrabella Teruel, Núria
dc.date
2011-09-06T11:33:08Z
dc.date
2011-09-06T11:33:08Z
dc.date
2011-06-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/8914
dc.description.abstract
El treball se centra en l'anàlisi de les causes de la baixa participació en les sessions de formació d'usuaris per part dels estudiants, professors i investigadors universitaris de la Biblioteca de Física i Química de la Universitat de Barcelona. Es remarca la importància d'aquesta formació en la cerca, selecció i difusió de la informació així com la inclusió d'un programa d'alfabetització informacional. Es presenten possibles solucions i propostes per tal d'augmentar aquesta assistència (major difusió, publicitat...), amortitzar els recursos i serveis que preparen els bibliotecaris i en definitiva fidelitzar aquests usuaris.
dc.description.abstract
El trabajo se centra en el análisis de las causas de la baja participación en las sesiones de formación de usuarios por parte de los estudiantes, profesores e investigadores universitarios de la Biblioteca de Física y Química de la Universitat de Barcelona. Se remarca la importancia de esta formación en la búsqueda, selección y difusión de la información así como la inclusión de un programa de alfabetización informacional. Se presentan posibles soluciones y propuestas para aumentar esta asistencia (mayor difusión, publicidad...), amortizar los recursos y servicios que preparan los bibliotecarios y en definitiva fidelizar estos usuarios.
dc.description.abstract
This paper is focused on analyzing the causes of low participation in training sessions for library users by students, professors and university researchers in the Library of Physics and Chemistry of the Universitat de Barcelona. It highlights the importance of training in search, selection and dissemination of information as well as the inclusion of an information literacy skills program. Possible solutions and proposals to increase this attendance (more publicity, advertising...), to amortize the resources and services which librarians collect and ultimately retain these users are presented.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
alfabetització digital
dc.subject
alfabetització informacional
dc.subject
biblioteques universitàries
dc.subject
centres de recursos per a l'aprenentatge i la investigació
dc.subject
Espai Europeu d'Educació Superior
dc.subject
formació d'usuaris
dc.subject
investigadors
dc.subject
participació dels professors
dc.subject
personal bibliotecari
dc.subject
professors universitaris
dc.subject
recuperació de la informació
dc.subject
societat de la informació
dc.subject
usuaris de biblioteques
dc.subject
estudiants universitaris
dc.subject
tecnologia de la informació
dc.subject
alfabetización digital
dc.subject
alfabetitzación informacional
dc.subject
bibliotecas universitarias
dc.subject
centros de recursos
dc.subject
Espacio Europeo de Educación Superior
dc.subject
formación de usuarios
dc.subject
investigadores
dc.subject
participación de los profesores
dc.subject
personal bibliotecario
dc.subject
recuperación de la información
dc.subject
sociedad de la información
dc.subject
usuarios de bibliotecas
dc.subject
estudiantes universitarios
dc.subject
tecnologia de la información
dc.subject
electronic information resource literacy
dc.subject
information literacy
dc.subject
university libraries
dc.subject
electronic information resources
dc.subject
European Higher Education Area
dc.subject
user training
dc.subject
researchers
dc.subject
teachers' engagement
dc.subject
university professors
dc.subject
information retrieval
dc.subject
information society
dc.subject
library users
dc.subject
university students
dc.subject
information technology
dc.subject
Electronic information resource literacy
dc.subject
Library orientation
dc.subject
Academic libraries
dc.subject
Alfabetització digital
dc.subject
Biblioteques -- Formació dels usuaris
dc.subject
Biblioteques universitàries
dc.subject
Universitat de Barcelona -- Biblioteques
dc.subject
Alfabetización digital
dc.subject
Bibliotecas -- Formación de usuarios
dc.subject
Bibliotecas universitarias
dc.title
Memòria metodològica de treball plantejada per a l'elaboració del projecte Alfabetització informacional : disseny d'estratègies, de serveis i recursos per a la fidelització d'usuaris de la biblioteca universitària
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)