Si sou autor/a d’algun document elaborat en l’àmbit de l'Escola Superior de Música de Catalunya i voleu publicar-lo a RECERCAT, contacteu amb biblioteca@esmuc.cat.

Envíos recientes

Reflexiones sobra la didáctica del Laúd barroco de 13 órdenes: recursos didácticos para la técnica de ejecución inspirada en fuentes históricas y los paradigmas del s. XXI 

Núñez Delgado, Miguel Alejandro (2024-06)

Aquest treball és una aproximació contemporània a la didàctica del llaüt barroc. Les metodologies d'ensenyament d'instruments històrics amb recursos informats representen un compromís diletant per mantenir la curiositat ...

El papel en la respiración en el estudio diario del saxófon: el alcance del gesto respiratorio en la ejecución musical 

Rodrigo Cuesta, Miguel (2024-06)

Aquest treball de fi de màster sorgeix de la necessitat de subsanar el buit en material pedagògic sobre la respiració a l'abast de l'alumnat de saxòfon. Per tant, el contingut d'aquest document està dividit en dues seccions ...

Conciencia del movimiento al bailar flamenco: investigación aplicada del método propio 

Martínez García, Marta (2024-06)

Aquest estudi consisteix en un treball de recerca aplicada que té com a objectiu de servir de guia als ballarins de flamenc que desitgin millorar la seva pràctica artística mitjançant un enfocament mixt que combina mètodes ...

La microtonalidad en el canto gregoriano: una reinterpretación de la notación alafabética del F-M0f H 159 

Espinosa Díaz, Alberto (2024-06)

Aquest treball proposa una nova lectura de la modalitat en el repertori gregorià, a través de l'anàlisi de certs símbols presents en un tonari del segle XI (H 159 de Montpellier) i plantejant la hipòtesi d'una pràctica ...

Identidades sonoras: OTO Creations 

Bugni, Octavio (2012-03-20)

Aquest Projecte Final descriu i sintetitza un camí de més de 19 anys d'amor a la música i als seus infinits camins i possibilitats. En termes acadèmics, és un projecte que expressa la polivalència de l'ESMUC, ja que combina ...

Ressituant l'intèrpret: la interpretació musical a partir dels escrits de Roland Barthes 

Alcañiz i Macias, Nina (2022-06)

“Ressituant l’intèrpret” replanteja els límits de la interpretació musical en l’àmbit de la música clàssica a partir dels escrits de Roland Barthes. Si bé les reflexions barthesianes representen un punt de partida, la ...

Pathétique Sonata: a study of musical aspects in subjection of aesthetic aims 

Saura, Paula Ilona (2015-02-19)

Aquest estudi intenta captar algunes de les idees estètiques que prosperaven en la segona meitat del segle XVIII i investiga de quina manera aquestes idees possiblement es manifestaven en diferents aspectes musicals en les ...

Aprendizaje cooperativo entre alumnos de grado de interpretación de saxo jazz/mm en la ESMUC 

Delgado Fernández, Alejandro (2021-06)

Aquest treball es basa en l’aplicació pràctica d’un mètode d’aprenentatge cooperatiu, anomenat tutoria entre iguals recíproca, que consisteix en la formació de parelles d’estudiants que aprenen mútuament, alternant els ...

L'ús de la costella en el violí : una facilitat o un obstacle per la interpretació? 

Bugliari Renzi, Elena (2021-06)

Avui en dia la majoria dels violinistes utilitzen la costella, però en la primera meitat del segle XX la majoria tocaven sense. Per què hi ha hagut aquest canvi? Quins avantatges i desavantatges comporta? I sobretot, ...

De Sabine a Schroeder: emulació d'entorns acústics amb reverberacions algorítmiques 

Blanco i Camps, Jana (2022-06)

Dia rere dia, els nostres ulls veuen diferents espais, objectes, persones... imatges, al cap i a la fi. Al llarg de la història, els humans hem tingut la necessitat de reproduir aquestes imatges, com, per exemple, pintant, ...

L'ornamentació lliure en les sonates metòdiques de Telemann 

Lledó Ponsati, Llorenç (2014-07)

Durant la primera meitat del segle XVIII, l'ornamentació de la melodia en els moviments lents sovint no s'anotava a la partitura, i es deixava en mans de l'intèrpret la seva improvisació. És, per tant, una de les decisions ...

Autoestima e interpretación musical: un análisis de los niveles de autoestima y de ansiedad en intérpretes de una escuela superior de música 

Marín Morales, Vicente (2023-06)

Els beneficis de la música han estat àmpliament estudiats i demostrats. No obstant això, la literatura mostra que existeixen perills per a la salut mental dels músics, directament produïts per la naturalesa psicològicament ...

La influència del neoliberalisme en l'educació pública : reflexió sobre les finalitats educatives, el poder transformador de l'escola i el paper de la docència militant 

Carulla Huguet, Aina (2022-06)

Aquest treball és una investigació pedagògica que té com a objecte d’estudi la relació entre la societat i l’educació. Busca evidenciar l’impacte que té el neoliberalisme en les polítiques educatives per, a partir d’aquí, ...

Trompa interestelar: el color sonoro de la trompa en la "llamada interestelar" de O. Messiaen 

Lozano Beceiro, Aida (2015-02-18)

El meu treball versarà sobre l'obra d'Olivier Messiaen "Des Canyons aux étoiles" (Dels canons als estels), i en particular d'un dels moviments de l'obra: "Appel Interestellaire" -N.VI- (Crida Interestel) -per a trompa ...

El acceso al grado superior de música : investigación y análisis sobre las pruebas de acceso a nivel estatal 

Tineo Peiro, Irene (2022-06)

L’objectiu d’aquest treball se centra a analitzar el procediment d’accés als conservatoris superiors públics d’Espanya, amb els propòsits principals de conèixer quins exercicis concrets es programen en aquests exàmens ...

La música en la Biblia: los instrumentos y la alabanza 

Herrera Galimany, Tot de Déu (2019-06)

Amb la mira d'acostar noves composicions a l'estil musical dels temps bíblics, aquest treball planteja un ús específic de la instrumentació i l'orquestració. El coneixement necessari per a dur a terme tal projecte és ...

D'estudiant a docent de música de secundària: una aproximació al moment de transició cap a la docència 

Izquierdo Tapiz, Marina (2023-06)

La present investigació, de naturalesa sociocrítica, pretén comprendre com és el moment de transició cap a la docència dels docents novells de secundària de música, centrant-se en les ajudes de què disposen actualment per ...

El violí baríton: recerca organològica i discogràfica sobre el violí baríton i els seus derivats 

Alemany Casanovas, Roc (2022-06)

Aquest treball té com a objectiu aprofundir en el coneixement organològic i discogràfic sobre el violí baríton dins l’àmbit de la música jazz a través de la investigació documental, de l’estudi d’arxius d’àudio i mitjançant ...

Més enllà de la cobla: el repertori per a tenora en formacions simfòniques 

Rodríguez Malé, Rosa Maria (2019-06)

El repertori simfònic per a tenora és un camp molt desconegut entre els intèrprets d'aquest instrument i poc estudiat des del punt de vista musicològic. Tot i això, tot feia pensar que hi havia d'haver repertori simfònic, ...

La rehumanización de lo mecánico: discursos de autenticidad en el "live" de música electrónica en Barcelona 

Collado Clouet, Irene (2018-06)

Les dificultats en la definició del format “live”, així com la seva versatilitat a l’hora de moure’s entre els àmbits del club i de l’art sonor experimental, fan que sigui una eina summament útil a l’hora d’observar nous ...

Más