El treball amb alumnat TEA : el treball de les habilitats socials i les emocions

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya
dc.contributor
Lleonart Sitjar, Ariadna
dc.contributor.author
Cañadas Rodríguez, Antònia
dc.date
2012-02-27T15:40:17Z
dc.date
2012-02-27T15:40:17Z
dc.date
2011-06-10
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/12561
dc.description.abstract
En el marc d'una escola inclusiva, es busca promoure l'aprenentatge de tots els alumnes. L'alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) forma part de la diversitat que ha d'atendre el professorat, un alumnat que presenta dificultats d'interacció social i de comprensió dels estats mentals dels altres, aspectes que influeixen en la seva qualitat de vida. D'aquesta manera, es presenta una intervenció que busca afavorir el desenvolupament de les capacitats relacionals, comunicatives i simbòliques dels alumnes TEA. La intervenció té en compte l'enfocament interactiu i contextual del procés de valoració proposat per Ángel Rivière (2001), la Teoria de la Ment desenvolupada per Baron-Cohen, Leslie i Firth el 1985 i el programa DIR o Floortime d'Stanley Greenspan. A més, s'han elaborat una sèrie de materials i activitats per a l'ensenyament de la comprensió de les emocions i de les habilitats socials, basades en les aportacions de Howling, Baron-Cohen i Hadwin (2006) i les historietes socials de Gray.
dc.description.abstract
En el marco de una escuela inclusiva, se busca promover el aprendizaje de todos los alumnos. El alumnado con Trastorno del Espectro Autista (TEA) forma parte de la diversidad que tiene que atender el profesorado, un alumnado que presenta dificultades de interacción y de comprensión de los estados mentales de los otros, aspectos que influyen en su calidad de vida. De este modo, se presenta una intervención que busca favorecer el desarrollo de las capacidades relacionales, comunicativas y simbólicas de los alumnos TEA. La intervención tiene en cuenta el enfoque interactivo y contextual del proceso de valoración propuesto por Ángel Rivière (2001), la Teoría de la Mente desarrollada por Baron-Cohen, Leslie y Firth en 1985 y el programa DIR o Floortime de Stanley Greenspan. Además, se han elaborado una serie de materiales y actividades para la enseñanza de la comprensión de las emociones y de las habilidades sociales, basadas en las aportaciones de Howling, Baron-Cohen i Hadwin (2006) y las historietas sociales de Gray.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
trastorn de l'espectre autista
dc.subject
enfocament interactiu i contextual
dc.subject
teoria de la ment
dc.subject
habilitats socials
dc.subject
emocions
dc.subject
trastornos del espectro autista
dc.subject
enfoque interactivo y contextual
dc.subject
teoria de la mente
dc.subject
habilidades sociales
dc.subject
emociones
dc.subject
autism spectrum disorders
dc.subject
interactive and contextual approach
dc.subject
theory of mind
dc.subject
social skills
dc.subject
emotions
dc.subject
Autistic children -- Education
dc.subject
Infants autistes -- Educació
dc.subject
Niños autistas -- Tratamiento
dc.title
El treball amb alumnat TEA : el treball de les habilitats socials i les emocions
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)