To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10609/12341

Proposta de criteris per la integració d¿alumnes amb NEE greus i permanents. Una distribució mes eficaç a les USEE com a eina d¿inclusió.
Díaz Arévalo, Francisco
Les pràctiques desenvolupades a l¿EAP (Equip Assessorament Psicopedagògic) m¿han permès un apropament a les activitats que realitzen fora i dintre dels Centres Escolars i mes concretament la intervenció que es fa mitjançant les USEE (Unitats de Suport a l¿Educació Especial. Aquestes Unitats tenen com a finalitat afavorir la inclusió dels alumnes amb Necessitats Especials (NEE) amb dictamen. Mitjançant aquest treball podrem analitzar com la proposta de uns criteris clars i ben definits permet millorar la distribució d¿aquest alumnat i a la vegada aprofitar millor els recursos de suport dels Centres Educatius. De la mateixa manera aquesta proposta de criteris pot servir d¿oportunitat per establir nous escenaris de cooperació entre les unitats de suport i el sistema docent de l¿aula ordinària.
The practices, which I have been developing by the EAP ( Psychopedagogical Information Team), have allowed me to get a very close experience to those activities which they carry outside and inside from the schools and strictly speaking the intervention through the USEE ( Special Education Responsible Unities). These Unities aim to encourage the inclusion from students with Special Requirements (NEE) with a final expert opinion. Through this job we will be able to analyse how the suggestion from plain and good defined opinions can improve the distribution of these students and at the same time to take a benefit from the support resources within the Educational Centres. The same way this suggestion can be useful as an opportunity to establish new scenery of cooperation within the responsible unities and the teaching staff system from the ordinary classroom.
Las prácticas desarrolladas en el EAP (Equipo de Asesoramiento Psicopedagógico) me han permitido un acercamiento a las actividades que realizan fuera y dentro de los Centros Escolares y más concretamente la intervención que se hace a través de las USEE (Unidades de Soporte a la Educación Especial). Estas Unidades tienen como finalidad favorecer la inclusión de los alumnos con Necesidades Especiales (NEE) con dictamen. Mediante este trabajo podremos analizar como la propuesta de unos criterios claros y bien definidos, permite mejorar la distribución de este alumnado y a la vez aprovechar mejor los recursos de soporte de los Centros Educativos. De la misma manera esta propuesta de criterios puede servir de oportunidad para establecer nuevos escenarios de cooperación entre las unidades de soporte y el sistema docente del aula ordinaria.
-USEE
-integració
-necessitats especials
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters