La pedagogia museística ha evolucionat de forma considerable en els últims anys, passant d'unes teories pedagògiques hermètiques i estables, on el centre és l'objecte patrimonial; a unes teories constructivistes, on el centre és el visitant. En el present treball s'analitza i compara les propostes pedagògiques de quatre museus característics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, enmarcant aquestes a les noves teories pedagògiques i analitzant el seu estat actual.
La pedagogía museística ha evolucionado de forma considerable en los últimos años, pasando de unas teorías pedagógicas herméticas y estables, donde el centro es el objeto patrimonial; a unas teorías constructivistas, donde el centro es el visitante. En el presente trabajo se analiza y compara las propuestas pedagógicas de cuatro museos característico del Área Metropolitana de Barcelona, enmarcando éstas a las nuevas teorías pedagógicas y analizando su estado actual.
Museum education has evolved considerably in recent years from hermetic and stable educational theories, where the center is heritage; to constructivist theories where the center is the visitor.
Catalán
pedagogia; gestió cultural; museologia; pedagogía; gestión cultural; museología; pedagogy; cultural management; museology; Museums -- Educational aspects; Museus -- Aspectes educatius; Museos -- Aspectos educativos
Universitat Oberta de Catalunya
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)