Transparencia y organizaciones no lucrativas

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Econòmiques i Socials
dc.contributor.author
Paso Núñez, Miguel
dc.date.accessioned
2012-07-06T08:55:35Z
dc.date.available
2012-07-06T08:55:35Z
dc.date.created
2011
dc.date.issued
2012-07-06
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/199318
dc.description.abstract
Tota organització no lucrativa te la finalitat de prestar un servei que millori o mantingui la qualitat de vida de la societat. Per a aconseguir aquest objectiu, aquestes organitzacions es caracteritzen per estar formades per grups de persones voluntàries que no busquen el lucre personal, sinó que a través d’uns valors que es remunten a èpoques de l’antic Egipte com son el respecte, la solidaritat o la confiança, tracten de millorar la societat en la que vivim. Les organitzacions del anomenat tercer sector tindran que ser transparents per a aconseguir generar confiança a l’exterior, però al mateix temps, tindran que fer front al seu major problema per a subsistir, la captació de fons. La situació econòmica actual ha accentuat encara més aquesta problemàtica de finançament, solucionada tradicionalment mitjançant fons procedents de particulars, de l’administració pública, d’empreses o d’altres organitzacions del mateix sector. A l’actualitat s’han tingut que buscar noves solucions com són la innovació o una correcta gestió de la comunicació que permeti generar transparència. La correcta gestió de la comunicació estarà basada a l’escolta activa i en adoptar una postura assertiva a l’hora d’intercanviar una informació, el que finalment permetrà difondre el valor de la transparència de l’organització no lucrativa, aconseguint així millorar la imatge, augmentar la confiança i reforçar la reputació. Per a poder realitzar aquest procés, prèviament es deurà aconseguir un liderat directiu capaç de guiar el procés de comunicació, la implantació de una cultura holística per a la transparència en la organització i la formació del membres del treball. Cal mencionar que a l’actualitat existeixen noves vies tecnològiques que han facilitat molt la gestió de la comunicació. Encara això, aquestes vies deurien ser explotades a major proporció, doncs com queda comprovat, quant millor sigui aquesta gestió, major serà la transparència.
cat
dc.format.extent
60 p.
cat
dc.language.iso
spa
cat
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Entitats sense ànim de lucre
cat
dc.subject.other
Transparència política
cat
dc.subject.other
Economia social
cat
dc.subject.other
Espanya
cat
dc.title
Transparencia y organizaciones no lucrativas
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
cat
dc.subject.udc
65
cat
dc.embargo.terms
cap
cat


Documentos

TFC-PASO-2011.pdf

1.855Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)