dc.contributor.author |
Ferran Ferrer, Núria |
dc.contributor.author |
Vaquer-Suñer, Cristina |
dc.contributor.author |
Bonich Puch, Mònica |
dc.contributor.author |
Santos-Hermosa, Gema |
dc.date |
2012-10-24T09:34:15Z |
dc.date |
2012-10-24T09:34:15Z |
dc.date |
2012-05-22 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10609/17221 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
Universitat Oberta de Catalunya (UOC) |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat, tal com queda estipulat en la llicència d'ús |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
dc.subject |
information literacy |
dc.subject |
blogs |
dc.subject |
blogs |
dc.subject |
social software |
dc.subject |
reference managers |
dc.subject |
librarians |
dc.subject |
competències informacionals |
dc.subject |
blocs |
dc.subject |
programari social |
dc.subject |
gestors bibliogràfics |
dc.subject |
bibliotecaris |
dc.subject |
competencias informacionales |
dc.subject |
gestores bibliográficos |
dc.subject |
software social |
dc.subject |
bibliotecarios |
dc.subject |
Electronic information resource literacy -- Study and teaching (Higher) |
dc.subject |
Bibliographical citations |
dc.subject |
Library orientation |
dc.subject |
Alfabetització digital -- Ensenyament universitari |
dc.subject |
Referències bibliogràfiques |
dc.subject |
Biblioteques -- Formació dels usuaris |
dc.subject |
Alfabetización digital -- Enseñanza universitaria |
dc.subject |
Referencias bibliográficas |
dc.subject |
Bibliotecas -- Formación de usuarios |
dc.title |
Engaging students in an e-learning experience : how to manage information resources through wikis and web blogs |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
dc.description.abstract |
The purpose of this paper is to describe the collaboration between librarians and scholars, from a virtual university, in order to facilitate collaborative learning on how to manage information resources. The personal information behaviour of e-learning students when managing information resources for academic, professional and daily life purposes was studied from 24 semi-structured face-to-face interviews. The results of the content analysis of the interview' transcriptions, highlighted that in the workplace and daily life contexts, competent information behaviour is always linked to a proactive attitude, that is to say, that participants seek for information without some extrinsic reward or avoiding punishment. In the academic context, it was observed a low level of information literacy and it seems to be related with a prevalent uninvolved attitude. |
dc.description.abstract |
El propósito de este trabajo es describir la colaboración entre bibliotecarios y académicos de una universidad virtual, con el fin de facilitar el aprendizaje colaborativo en cómo gestionar los recursos de información. El comportamiento informacional personal de los estudiantes de e-learning en la gestión de recursos de información para propósitos académicos, profesionales y cotidianos se estudió a partir de 24 entrevistas cara a cara semiestructuradas. De los resultados del análisis de contenido de las transcripciones de la entrevista, cabe destacar que en el lugar de trabajo y en los contextos de la vida diaria, un comportamiento informacional competente está siempre ligada a una actitud proactiva, es decir, que los participantes buscan información sin una recompensa extrínseca o evitar el castigo. En el ámbito académico, se observó un bajo nivel de alfabetización informacional que parece estar relacionada con una actitud prevalente de poca implicación. |
dc.description.abstract |
El propòsit d'aquest treball és descriure la col·laboració entre bibliotecaris i acadèmics d'una universitat virtual, amb la finalitat de facilitar l'aprenentatge col·laboratiu en com gestionar els recursos d'informació. El comportament informacional personal dels estudiants d'e-learning en la gestió de recursos d'informació per a propòsits acadèmics, professionals i quotidians es va estudiar a partir de 24 entrevistes cara a cara semi-estructurades. Dels resultats de l'anàlisi de contingut de les transcripcions de l'entrevista, cal destacar que en el lloc de treball i en els contextos de la vida diària, un comportament informacional competent està sempre lligada a una actitud proactiva, és a dir, que els participants busquen informació sense una recompensa extrínseca o evitar el càstig. En l'àmbit acadèmic, es va observar un baix nivell d'alfabetització informacional que sembla estar relacionada amb una actitud prevalent de poca implicació. |