Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/211016

Trajectòries d’èxit dels i les joves marroquines a Catalunya. Una anàlisi qualitativa des d’una perspectiva comparada
Pàmies Rovira, Jordi
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Autònoma de Barcelona
Les investigacions mostren que en la majoria dels països hi ha diferències significatives en el rendiment escolar entre els estudiants estrangers i els seus companys nadius. També indiquen que, tot i tenir una actitud més positiva cap a l'escola i aspiracions més elevades, els joves estrangers obtenen pitjors resultats i les seves aspiracions disminueixen amb el temps d'estada. I, especialment entre certs grups, no hi ha una millora en els seus resultats acadèmics. No obstant això, la literatura de recerca sobre migracions i educació també mostra com es distribueixen les oportunitats com les polítiques públiques -educatives - i l'estructura i cultura escolar col•laboren en la construcció de les trajectòries dels i les joves de minories. Ara bé, aquestes tendències no poden invisibilitzar les trajectòries d'èxit escolar i la creixent participació social d'una part considerable de joves (nois i noies) d'ascendència marroquina en la societat catalana. Aquest informe mostra els resultats del projecte de recerca realitzat, que analitza les condicions i possibilitats per a l'èxit acadèmic i la continuïtat educativa entre aquests joves.L'anàlisi reconstrueix els factors centrals que han permès el desenvolupament d'aquestes trajectòries i la consolidació d'aspiracions acadèmiques de llarga durada.
Research shows that in most countries there are significant differences in school performance between foreign students and their native peers. They also show that, despite having a more positive attitude toward school and highest aspirations, young foreigners have poorer results and their aspirations decrease with time and also, especially among certain groups, there is not an improvement on their academic results. But the research literature on migration and education also shows how opportunities are distributed and the way that in different educational systems public policies and school culture and structure takes different forms and significance between young minority people and collaborate in the construction of their trajectories. However, the finding of these trends overlooks the trajectories of school success and the growing social participation of a considerable part of the Moroccan descent in Catalan society. This report shows the results of the research project which analyzes the conditions and possibilities for academic success and continuity of learning between these young people. The analysis reconstructs the central factors that allow the development of these trajectories and the consolidation of academic aspirations of long duration.
10-05-2013
Integració social
Marroquins -- Educació -- Catalunya
Èxit escolar
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
211 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2010ARFI00037
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2010ARF100037.pdf 3.165 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem