Famílies immigrades i escoles: dinàmiques de relació a Catalunya

dc.contributor
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
dc.contributor
Universitat de Lleida
dc.contributor.author
Garreta i Bochaca, Jordi
dc.date.accessioned
2013-07-02T14:21:23Z
dc.date.available
2013-07-02T14:21:23Z
dc.date.created
2011-07-11
dc.date.issued
2013-07-02
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/213580
dc.description.abstract
A Catalunya els discursos acadèmics i de l'administració han anat evolucionant fins que s'han imposat aquells que apunten a que la relació entre l'escola, la família i l'entorn és clau per l'èxit escolar de l'alumnat i el bon funcionament del sistema educatiu. Malgrat aquesta evolució, en la pràctica el canvi és lent i, sovint, complicat, donat que apareixen resistències en les dues institucions, família i escola, degut a que fins avui sempre s'ha mantingut una relació marcada pel desequilibri de poder. El nostre treball teòric i, sobretot, empíric s'ha centrat en la relació entre la família immigrada i l'escola a Catalunya. Com es presentarà, la creació del que hem anomenat dinàmiques positives de relació i comunicació en els centres escolars es troba condicionada per les actituds i els comportaments dels equips directius, els professionals i les famílies, tot i que també l'espai físic en que es donen aquestes relacions és important. Respecte a la organització del centre hem destacat el papel de l'equip directiu. Diferenciant una models de gestió observem aquells més facilitadors de la relació i la comunicació amb i entre les famílies i aquells més desincentivadors. Això sí, sempre s'ha de tenir en compte les actituds dels docents i de les famílies que són múltiples i complexes.
cat
dc.description.abstract
In Catalonia, the academic discourses and those of the administration have evolved until those that point towards the relations between the school, the family and the surroundings as the key to success at school and the good working of the educational system dominate. Despite this evolution, the change is slow in practice and often complicated, as resistance has arisen among both families and schools, given that to date they have always maintained relations marked by an imbalance of power. Our theoretical and especially our empirical work has focussed on the relations between immigrant families and the school in Catalonia. As presented above, the creation of what we call positive dynamics of relation and communication in the schools is conditioned by the attitudes and behaviour of the management team, professionals and families. However, the physical space in which these relations take place must also be taken into consideration. Regarding the organization of the centre, we have emphasised the role of the management team. Differentiating the range of management models, we note the ones that facilitate more relations and communication with and among the families and those that discourage these. However, the multiple and complex range of attitudes among teachers and families must always be taken into account.
eng
dc.format.extent
176 p.
cat
dc.language.iso
cat
cat
dc.relation.ispartofseries
Els ajuts de l'AGAUR;2009ARAF100024
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other
Escola
cat
dc.subject.other
Família
cat
dc.subject.other
Família i escola
cat
dc.subject.other
Immigració -- Catalunya
cat
dc.title
Famílies immigrades i escoles: dinàmiques de relació a Catalunya
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/report
cat
dc.embargo.terms
cap
cat


Documents

2009ARAF100024.pdf

869.0Kb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)