dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Òptica i Optometria |
dc.contributor |
Cardona Torradeflot, Genís |
dc.contributor |
Augè Serra, Montserrat |
dc.contributor.author |
Torres Moll, Maria |
dc.date |
2014-01-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20568 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la visió::Optometria |
dc.subject |
Laterality |
dc.subject |
Learning |
dc.subject |
School children |
dc.subject |
Saccadic eye movements |
dc.subject |
Development eye movement |
dc.subject |
Lateralitat |
dc.subject |
Lateralitat |
dc.subject |
Aprenentatge |
dc.subject |
Escolars |
dc.subject |
Ulls -- Moviments |
dc.title |
Estudi de la lateralitat i de la seva relació amb l'aprenentatge en la població escolar. Avaluació mitjançant la prova development eye movement (DEM) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Objectiu: L’objectiu principal del present estudi transversal i observacional fou avaluar la relació entre la lateralitat i la lectura mitjançant la velocitat lectora i el test Development Eye Movement (DEM). Així mateix, s’exploraren també les diferències entre dominància motora i sensorial i la validesa del Southern California Test com a prova de lateralitat. Mètodes: A l’estudi es van avaluar 55 nens i nenes d’edats compreses entre 73 i 127 mesos amb un examen optomètric complet: agudesa visual, estat binocular i estat acomodatiu. A més a més, s’avaluà el DEM, la lateralitat i les dominàncies oculars (motores i sensorials), la dominància manual i la velocitat lectora, mitjançant textos normalitzats per l’edat de la mostra, amb i sense l’assistència del dit durant la lectura. La lateralitat també s’avaluà amb el Southern California Test. Resultats: Els resultats obtinguts demostraven que no hi havia diferències estadísticament significatives entre la lateralitat normal i la creuada en referència al test DEM i el test de velocitat lectora. Es demostra la validesa del Southern California Test com a prova per determinar la lateralitat. Conclusió: El present estudi posa de manifest, d’acord amb la literatura, les dificultats per escollir una prova de lectura prou sensible com per a ser capaç de detectar les diferències, si és que existeixen, entre nens amb lateralitat creuada i homogènia. |