Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/224958

Models teòrics i programació d'activitat física en l'envelliment
Martín-Borràs, Carme; Giné-Garriga, Maria; Fortuño Godes, Jesús; Guerra Balic, Míriam
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
L’envelliment és un procés personal, multidimensional i de canvi constant que té lloc al llarg de tota la nostra vida. Amb independència de l’existència de malaltia, amb l’edat el nostre organisme experimenta canvis en els diferents sistemes, que suposen el seu deteriorament. L’adquisició d’un estil de vida saludable, és determinant per mantenir un envelliment òptim. L’activitat física esdevé un instrument útil per minimitzar els efectes de la progressiva pèrdua de funcionalitat, fins i tot en persones de més edat i més fràgils. Per aquest motiu, en les persones grans es recomana participar en programes d’activitat física, i la seva pràctica. Per al disseny i desenvolupament d’aquestes pràctiques cal tenir en compte l’estat biològic de la gent gran, les recomanacions de prescripció d'exercici físic, les barreres i factors d’èxit de les intervencions en aquest col·lectiu. A Catalunya, les pràctiques físiques i esportives vinculades a les persones grans han experimentat una ràpida evolució durant els darrers anys, convertint-se en un important instrument a considerar entre els professionals encarregats de les polítiques de salut. Dia a dia augmenta la consciència entre aquest col·lectiu de la importància que té la pràctica d’activitat física en la prevenció de malalties cròniques i l’augment de l’esperança de vida.
2012-06
0 - Generalitats
Exercici per a persones grans
Envelliment
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL
10 p.
Article
Article - Published version
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Aloma, 2012, Vol. 30, Núm. 1
         

Full text files in this document

Files Size Format
30(1) TEM Martin.pdf 271.9 KB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Sansano-Nadal, Oriol; Giné-Garriga, Maria; Brach, Jennifer S.; Wert, David M.; Jerez-Roig, Javier; Guerra Balic, Míriam; Oviedo, Guillermo R.; Fortuño Godes, Jesús; Gómara i Toldrà, Natàlia; Soto-Bagaria, Luis; Pérez Bazán, Laura Mónica; Inzitari, Marco; Solà, Ivan; Martin-Borràs, Carme; Roqué Figuls, Marta
Giné-Garriga, Maria; Coll-Planas, Laura; Guerra Balic, Míriam; Domingo, Àlex; Roqué Fíguls, Marta; Caserotti, Paolo; Denkinger, Michael; Rothenbacher, Dietrich; Tully, Mark A.; Kee, Frank; McIntosh, Emma; Martín-Borràs, Carme; Oviedo, Guillermo R.; Jerez-Roig, Javier; Santiago, Marta; Sansano-Nadal, Oriol; Varela, Guillermo; Skjodt, Mathias; Wirth, Katharina; Dallmeier, Dhayana; Klenk, Jochen; Wilson, Jason J.; Blackburn, Nicole E.; Deidda, Manuela; Lefebvre, Guillaume; González, Denise; Salvà, Antoni
 

Coordination

 

Supporters