Beyond the Net Generation debate: A comparison between digital learners in face-to-face and virtual universities

dc.contributor.author
Gros Salvat, Begoña
dc.contributor.author
García González, Iolanda
dc.contributor.author
Escofet Roig, Anna
dc.date
2013-03-06T17:22:53Z
dc.date
2013-03-06T17:22:53Z
dc.date
2012-10-01
dc.identifier.citation
1492-3831
dc.identifier.citation
Gros, B.; García, I.; Escofet, A.(2012). "Beyond the Net Generation debate: A comparison between digital learners in face-to-face and virtual universities". International Review of Research in Open and Distance Learning, 4(13), pág.(190-210). ISSN:1492-3831.
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/20349
dc.description.abstract
This paper is based on the hypothesis that the use of technology to support learning is not related to whether a student belongs to the Net Generation, but that it is mainly influenced by the teaching model. The study compares behaviour and preferences towards ICT use in two groups of university students: face-to-face students and online students. A questionnaire was applied to a sample of students from five universities with different characteristics (one offers online education and four offer face-to-face education with LMS teaching support).
dc.description.abstract
Este documento se basa en la hipótesis de que el uso de la tecnología para apoyar el aprendizaje no tiene que ver con si el alumno pertenece a la Generación Net, sino que está influenciado principalmente por el modelo de enseñanza. El estudio compara el comportamiento y las preferencias hacia el uso de las TIC en los dos grupos de estudiantes universitarios: estudiantes cara a cara y estudiantes en línea. Se aplicó un cuestionario a una muestra de estudiantes de cinco universidades con características diferentes (uno ofrece educación en línea y cuatro ofrecen educación cara a cara con el apoyo de la enseñanza LMS).
dc.description.abstract
Aquest document es basa en la hipòtesi que l'ús de la tecnologia per donar suport l'aprenentatge no té a veure amb si l'alumne pertany a la Generació Net, sinó que està influenciat principalment pel model d'ensenyament. L'estudi compara el comportament i les preferències cap a l'ús de les TIC en els dos grups d'estudiants universitaris: estudiants cara a cara i estudiants en línia. Es va aplicar un qüestionari a una mostra d'estudiants de cinc universitats amb característiques diferents (un ofereix educació en línia i quatre ofereixen educació cara a cara amb el suport de l'ensenyament LMS).
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
International Review of Research in Open and Distance Learning
dc.relation
13:4
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</a>
dc.subject
Net Generation
dc.subject
digital learner
dc.subject
students' characteristics
dc.subject
online learning
dc.subject
higher education
dc.subject
generació en xarxa
dc.subject
estudiant en línia
dc.subject
característiques dels estudiants
dc.subject
aprenentatge en línia
dc.subject
educació superior
dc.subject
generación en red
dc.subject
estudiante en línea
dc.subject
características de los estudiantes
dc.subject
aprendizaje en línea
dc.subject
educación superior
dc.title
Beyond the Net Generation debate: A comparison between digital learners in face-to-face and virtual universities
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Articles [156]