Mobile phone use among market traders at fairs in rural Peru

dc.contributor.author
Barrantes Cáceres, Roxana
dc.contributor.author
Fernández Ardèvol, Mireia
dc.date
2012-09-17T07:33:43Z
dc.date
2012-09-17T07:33:43Z
dc.date
2012-09
dc.identifier.citation
Barrantes, R., Fernández-Ardèvol, M. (2012). "Mobile phone use among market traders at fairs in rural Peru". Information Technologies & International Development, 8, 3, p. 35-52. ISSN 1544-7529
dc.identifier.citation
1544-7529
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/16241
dc.description.abstract
We characterize market traders at two rural fairs in Puno, Peru, based on quantitative and qualitative data gathered in 2008, to gain insight into types of traders and the information needs that influence the degree to which they use mobile phones to make decisions regarding which weekly fairs to attend. Using variables such as origin, type of goods sold, means of transportation to the market, and reliance on networks, we identify traders as full-time traders, part-time traders, or subsistence traders, that is, people trading solely to survive. We find that when traders are already familiar with the technology, regularly rely on endogenous networks to make decisions, and have more to lose from failing to trade (e.g., those selling perishable goods), they are more likely to use mobile phones to decide where to sell.
dc.description.abstract
Caracteritzem els comerciants del mercat en dues fires rurals a Puno, Perú, en base a les dades quantitatives i qualitatives obtingudes el 2008, per aprofundir en els tipus dels comerciants i les necessitats d'informació que influeixen en el grau en què s'utilitzen els telèfons mòbils per prendre decisions respecte a què setmanal per assistir a fires. Ús de variables com ara l'origen, el tipus de productes venuts, els mitjans de transport en el mercat, i la dependència de les xarxes, s'identifiquen els comerciants com comerciants de temps complet, a temps parcial, els comerciants o comerciants de subsistència, és a dir, les persones comercien exclusivament per sobreviure. Trobem que quan els comerciants ja estan familiaritzats amb la tecnologia, regularment depenen de xarxes endògenes per prendre decisions, i tenen més a perdre si no amb el comerç (per exemple, aquells que venen béns peribles), són més propensos a utilitzar els telèfons mòbils per decidir on per vendre.
dc.description.abstract
Caracterizamos los comerciantes del mercado en dos ferias rurales en Puno, Perú, en base a los datos cuantitativos y cualitativos obtenidos en 2008, para profundizar en los tipos de los comerciantes y las necesidades de información que influyen en el grado en que se utilizan los teléfonos móviles para tomar decisiones con respecto a qué semanal para asistir a ferias. Uso de variables tales como el origen, el tipo de productos vendidos, los medios de transporte en el mercado, y la dependencia de las redes, se identifican los comerciantes como comerciantes de tiempo completo, a tiempo parcial, los comerciantes o comerciantes de subsistencia, es decir, las personas comercian exclusivamente para sobrevivir. Encontramos que cuando los comerciantes ya están familiarizados con la tecnología, regularmente dependen de redes endógenas para tomar decisiones, y tienen más que perder en su defecto con el comercio (por ejemplo, aquellos que venden bienes perecederos), son más propensos a utilizar los teléfonos móviles para decidir dónde para vender.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Information Technologies & International Development
dc.rights
CC BY-NC-SA
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
dc.subject
Puno (Peru)
dc.subject
telefonía móvil
dc.subject
desarrollo rural
dc.subject
ferias semanales
dc.subject
mercados locales
dc.subject
mobile telephony
dc.subject
rural development
dc.subject
weekly fairs
dc.subject
market traders
dc.subject
Puno (Peru)
dc.subject
telefonia mòbil
dc.subject
desenvolupament rural
dc.subject
feries setmanals
dc.subject
mercats locals
dc.subject
Puno (Peru)
dc.subject
Cellular telephone systems
dc.subject
Telefonia mòbil
dc.subject
Telefonia móvil
dc.title
Mobile phone use among market traders at fairs in rural Peru
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Articles [216]