Teatro, psicología y Shakespeare. Estudio de la personalidad de Macbeth y Lady Macbeth

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Psicologia
dc.contributor
Kazmierczak, Marcin
dc.contributor.author
Steegmann Pascual, Ignasi
dc.date.accessioned
2014-06-13T12:25:47Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T13:25:55Z
dc.date.available
2014-06-13T12:25:47Z
dc.date.available
2024-10-02T13:25:55Z
dc.date.created
2014
dc.date.issued
2014-06-13
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/233057
dc.description.abstract
El treball que aquí es presenta s’inicia amb la descripció de tres models principals de concebre la funció del teatre. A continuació, es demostrarà que l’estratègia més vàlida axiològicament és aquella que parteix d’Aristòtil amb els conceptes de mímesi i catarsi. A partir d’aquí, la segona part del document es centra en verificar que l’obra Macbeth de William Shakespeare és un bon exemple d’aquest model. Per aquest motiu, s’analitza que el text de l’autor britànic concordi amb la realitat. Més concretament, s’estudia que el comportament psicològic dels protagonistes sigui versemblant, i que l’espectador pugui extreure un aprenentatge vàlid quan observi aquesta representació teatral.
cat
dc.format.extent
65 p.
cat
dc.language.iso
spa
cat
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Teatre
cat
dc.subject.other
Mimesi en la literatura
cat
dc.subject.other
Catarsi
cat
dc.subject.other
Shakespeare, William, 1564-1616. Macbeth
cat
dc.title
Teatro, psicología y Shakespeare. Estudio de la personalidad de Macbeth y Lady Macbeth
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
cat
dc.subject.udc
159.9
cat
dc.embargo.terms
cap
cat


Documents

TFC-STEEGMANN-2014.pdf

651.6Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)