dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martín Cañadas, María Elena |
dc.contributor.author |
Marín Sánchez, Alberto |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23018 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Web sites -- Design -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Treball de síntesi |
dc.subject |
Sites |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Metodologia |
dc.subject |
Badalona |
dc.subject |
Significatives |
dc.subject |
Eina digital |
dc.subject |
Google |
dc.subject |
Tecnologies |
dc.subject |
Web |
dc.subject |
Web 2.0 -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Pàgines web -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Elaboració d’activitats de treball de síntesi amb sites de google, per resoldre amb eines col·laboratives 2.0, sites i aplicacions de google, per l’alumnat de 3er nivell d’ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Partint de la problemàtica detectada que hi ha en la dificultat de dur a terme la renovació
dels treballs de síntesi als centres de secundària, es presenta una possible solució. També
es potencia que les activitats d’un treball de síntesi siguin totalment significatives amb
l’entorn de l’alumnat.
En aquest treball, per tant, es potencia una metodologia basada en Sites, per
desenvolupar un treball de síntesi. Es fa una reflexió sobre els aspectes metodològics i
organitzatius que afecten al treball de síntesi si es decideix fer-ho desenvolupant una
Sites, tant per part dels equips docents alhora de organitzar i presentar les activitats com
per conformar una per part de l’alumnat per presentar la resolució del seu treball. Es
descriu la metodologia a proposar, basada en aplicacions de Google Chrome i eines 2.0
de Google, eines totalment digitals i gratuïtes. Un cop s’han determinat tots aquests
aspectes, es presenten una sèrie de propostes d’activitats que podrien ser incloses en un
treball de síntesi real a un centre de Badalona, ja que les activitats s’han fet 100%
significatives amb aquesta ciutat. En cadascuna es presenta l’enunciat i les eines digitals
que necessita l’alumnat per resoldre-les
També es presenta la direcció d’una Sites feta per l’autor del treball, on es pot veure
l’exemplificació real de tot el que es tracta al treball. En aquesta Sites es presenten les
activitats tal i com es presentarien en un treball de síntesi real. Les activitats dissenyades
per l’autor a la Sites són públiques i tothom pot incloure’n una o totes en algun treball de
síntesi d’un centre de Badalona, o simplement servir d’exemple, idea o inspiració.
Finalment es presenten els aspectes formals de programació i guia didàctica, en quant a
objectius formatius, continguts, criteris d’avaluació, temporització i rúbriques d’avaluació. |