dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martín Cañadas, María Elena |
dc.contributor.author |
Sancho García, Maria Estel |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23117 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Desenvolupament humà i sostenible::Desenvolupament sostenible |
dc.subject |
Sustainable development -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
sostenibilitat |
dc.subject |
optimitzar |
dc.subject |
reciclar |
dc.subject |
Desenvolupament sostenible -- Educació secundària |
dc.title |
Recursos per a la millora de sostenibilitat a l’ies |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball consisteix en fer una petita auditoria mediambiental d’un Institut d’Ensenyament de Secundària acreditat com a Escola Verda, per tal de proposar recursos per a la millora de la sostenibilitat a qualsevol centre situat a Catalunya.
Entenem que seguir un desenvolupament sostenible és quelcom que afecta a tota la societat, i que hem de sentir la responsabilitat i el deure d’arribar a un desenvolupament amb una petjada ecològica el més baixa possible, per a nosaltres mateixos i les generacions futures. És per això, que el Centre escolar ens sembla un bon punt d’acció, donat que té repercussió directa en els nens, la societat del demà.
Podríem dir que l’auditoria al centre es divideix en dues parts. La primera se centra en analitzar què s’està fent actualment i la segona part proposa mesures que es podrien adoptar. La primera part ens ha semblat essencial, donat que no es parteix de zero en cap institut avui dia, malgrat que algunes mesures no s’hagin adoptat actualment a la realitat de tots els instituts, algunes seran accentuades o inexistents depenent de l’institut en que ens trobem.
L’anàlisi de l’institut, alhora, està enfocat a dues vessant. D’una banda, diagnostiquem quines solucions o mancances trobem per a millorar els nivells de sostenibilitat de l’Escola com a equipament físic (és a dir, l’edifici pròpiament del Centre Escolar) i de l’altra, la part més relacionada amb l’Ensenyament, la de Currículum per tal de conscienciar als usuaris (alumnes, docents, pares,...) i fer propostes d’activitats tant a l’aula com fora d’ella.
Les propostes que es fan per tal de millorar la sostenibilitat volen ser el més econòmicament viable possibles i el més aplicables a la majoria de centres educatius, és per a aquesta raó que no s’ha detallat propostes concretes amb aplicació al centre educatiu objecte d’estudi. Moltes d’aquestes mesures són de fàcil execució, tan sols cal tenir el valor de la sostenibilitat ben desenvolupat, i és aquí on té un paper molt important l’educació. |