dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martín Cañadas, María Elena |
dc.contributor.author |
Subirana Parramon, Eduard |
dc.date |
2014-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23392 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Computer science -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
English -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Idioma |
dc.subject |
Ensenyament |
dc.subject |
Informàtica |
dc.subject |
Anglès |
dc.subject |
AICLE |
dc.subject |
Llengua |
dc.subject |
ESO |
dc.subject |
Aprenentatge |
dc.subject |
Informàtica -- Educació secundària |
dc.subject |
Anglès -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Anàlisis dels resultats de la implementació d’activitats en anglès en l’assignatura d’informàtica de 4t d’ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest treball és estudiar l’efecte que produeix la introducció a curt termini de l’aprenentatge integrat de continguts en llengua estrangera a l’assignatura optativa d’informàtica, a 4t d’ESO. Donats tres grups del mateix institut i amb el mateix professor impartint aquesta assignatura, s’ha introduït l’anglès en una unitat didàctica durant el curs amb diferents graus i s’ha estudiat el que això ha provocat des de dos punts de vista: El primer és un punt de vista acadèmic i està enfocat en veure com la introducció de la llengua estrangera debilita l’aprenentatge del contingut de l’assignatura. El segon punt és actitudinal i estudia la opinió i l’actitud dels estudiants respecte aquesta metodologia educativa.
El treball confirma la hipòtesi de que la introducció de l’anglès implicarà una baixada de les notes generals d’informàtica i que el grup on s’hagi exigit més anglès serà el que aconseguirà pitjors resultats. Tanmateix, aquest també ha estat el grup on es considera que aquesta experiència ha millorat més la confiança dels alumnes a l’hora de treballar amb la llengua anglesa i el grup que estaria més d’acord a repetir-la. Així doncs, deixa entreveure que la baixada de qualificacions del contingut de l’assignatura és inversament proporcional a la motivació per l’aprenentatge de la llengua anglesa.
La validesa d’aquest estudi, tanmateix, s’hauria de posar en dubte per les influències externes i les limitacions que té. Alguns dels resultats estan clarament influïts pel clima a classe. També es fa obvi que l’atenció a la diversitat ha fracassat observant els alts coeficients de dispersió de les diferents dades que s’analitzen. A més, hi ha observacions subjectives del professor que es comenten al treball però no es poden justificar quantitativament. |