dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Almajano Pablos, María Pilar |
dc.contributor.author |
Arribas Agüera, Raúl |
dc.date |
2014-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23457 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l’educació::Motivació en l’educació |
dc.subject |
School attendance |
dc.subject |
School discipline |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Control |
dc.subject |
Família |
dc.subject |
Consum |
dc.subject |
Plataforma |
dc.subject |
Recursos |
dc.subject |
Professorat |
dc.subject |
Assistència |
dc.subject |
Alumnes |
dc.subject |
Absentisme escolar |
dc.subject |
Disciplina escolar |
dc.title |
Optimització dels recursos per millorar el control de la disciplina i assistència en un centre |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Actualment el centre presenta dificultats per poder controlar l’assistència de l’alumnat a classe i les notificacions disciplinaries no arriben a les famílies. Es realitza un estudi de la forma actual que té el centre per controlar l’assistència i notificar les absències, retards i conductes indisciplinaries a les famílies. S’arriba a la conclusió que tenen un sistema que genera molt consum de paper i un cost econòmic que no es justifica amb el resultat que dona. A més, també genera molta carregà horària pel professorat en temes de gestió.
S’analitzen plataformes escolars implantades en altres centres pel control de la disciplina i l’assistència com Click Edu, Alexia, Weeras o Gestin, així com sistemes creats amb programes de software lliure com Moodle, Google Docs i Gmail que milloren els punts febles de l’actual sistema i optimitzen els recursos disponibles de l’Institut, millorant la comunicació Institut – família i evitant el consum innecessari de paper, fent que tota aquesta informació quedi digitalitzada.
S’avaluen totes les propostes tenint en compte que compleixin aspectes com, que els professors puguin accedir a la informació des de qualsevol punt, que la informació arribi a les famílies sense la intervenció de l’alumnat, la possibilitat d’implantació, el cost pel Institut i el desenvolupament de la plataforma o sistema.
El treball es presentat al centre que optà per l’estudi de Gestin i el sistema creat amb Google Docs, Gmail i Text Local per començar la seva implantació el curs vinent.
Per últim, destacar que és molt important tenir una bona comunicació Institut – família per aconseguir una bona educació en els alumnes. L’Institut ha de saber utilitzar idòniament els recursos dels que disposà per arribar a aconseguir un bon vincle entre família i Institut. |