Abstract:
|
En els últims anys l’ajuntament de Cornellà de Llobregat està fent millores als carrers
del municipi per a permetre una millor mobilitat dels vianants respecte a la dels vehicles,
i adaptar els carrers als temps actuals i les noves necessitats. Concretament en aquest
cas es tracta del barri del Gavarra on gairebé tots els carrers de la zona ja han sigut
remodelats i aquest es un dels pocs que encara no ho està actualment.
Per aquesta raó, aquest projecte variarà la secció del carrer amb unes voreres més
amples, pel que s’eliminarà la zona d’estacionament en el costat esquerre del sentit de
la circulació amb el que s’aconseguirà un major espai pels vianants en un carrer força
concorregut degut a l’existència d’un CAP, un supermercat i una llibreria-paperia d’una
important cadena. A més s’eliminaran les barreres arquitectòniques i es peatonalitzarà
l’encreuament amb el carrer Bonestar amb l’elevació de la calçada del cotxes i així
reduir la seva velocitat i donar plena circulació als vianants, ja que es una cantonada
conflictiva perquè s’hi troben el CAP, la llibreria, a més del que carrer Bonestar també es
un carrer comercial.
A més també es renovarà part del clavegueram per la seva antiguitat, es renovarà
l’enllumenat , s’introduirà arbrat i noves peces de mobiliari urbà.El present projecte té com a objecte la descripció i valoració de les obres de
Reurbanització del carrer Bellaterra a Cornellà de Llobregat.El carrer Bellaterra es troba dintre del barri de la Gavarra, que es el barri central de la
part nord del municipi de Cornellà de Llobregat.
En el projecte està comprés tot el carrer Bellaterra, des de l’Avinguda del Parc fins a
l’Avinguda de Salvador Allende. A més dels creuaments amb els carrers Catalunya i
Bonestar que també seran remodelats.El carrer Bellaterra forma part de l’entramat urbà de Cornellà de Llobregat,
concretament del barri de la Gavarra. Actualment compta amb una amplada de 10
metres entre l’avinguda del Parc i el carrer Bonestar i 11 metres d’ample entre Bonestar
i l’Avinguda Salvador Allende i 3 trams força diferenciats.El tram entre l’Avinguda del Parc i el carrer Catalunya de 80 metres de llarg compta amb
un carril de circulació en 1 sentit de 3,5 metres d’ample, dues voreres força amples de
2,25 metres d’ample cadascuna i una sola banda d’aparcament.
El segon tram i alhora el més llarg de 155 metres de llarg entre els carrers Catalunya i
Bonestar compta també amb un carril en un sentit de circulació de 3,2 metres d’ample,
però amb dues voreres força estretes de 1,6 metres d’ample cadascuna i dues bandes
d’aparcaments una en cada costat del carrer.
El tercer tram i alhora el més curt de 50 metres entre el carrer Bonestar i l’Avinguda de
Salvador Allende però també el més conflictiu ja que disposa de dos carrils força estrets
un per a cada sentit de circulació, sumat al gran volum de gent i cotxes que hi circulen,
ja que a la cantonada amb el carrer Bonestar es troba el CAP Cornellà de Llobregat on
es troben bona part dels metges especialistes de Cornellà i els municipis veïns
d’Esplugues de Llobregat i Sant Joan Despí, a més d’una popular llibreria i papereria
d’una cadena de cooperatives que té una gran afluència de gent.
Tot això dona una sensació de desorganització al carrer, tot i que es un carrer curt
presenta trams molt diferenciats, uns amb voreres estretes altres amb voreres amples,
uns amb aparcament a una banda l’altre a dos, etc.El carrer es força pla, visualment el desnivell es gairebé nul, però a la topografia es pot
veure que hi un desnivell de més o menys 1 metre.
Excepte l’encreuament amb l’Avinguda del Parc que va ser remodelat fa menys de 5
anys quan es va remodelar aquesta avinguda, la resta d’encreuaments amb els carrers
Catalunya (el més fet malbé), Bonestar i l’Avinguda Salvador Allende han de ser
remodelats.
A l’últim tram entre Bellaterra, Bonestar i Salvador Allende hi ha una petita zona verda
on hi ha gespa i diferents arbres que està vallada per a evitar fer malbé la gespa i la
vegetació existent, a més perquè hi ha una transformador elèctric a sota pel que es
perillós sobretot per a la mainada. A més la vorera que l’envolta està força feta malbé.
L’enllumenat actual es troba sobre les façanes dels edificis situats al costat esquerre en
el sentit de circulació dels vehicles i es insuficient.
Tot i que tots els passos de vianants i creuaments amb altres carrers han estat adaptats
per persones per a mobilitat reduïda, la vorera, sobretot la del tram central es insuficient
per a que hi càpiguen dues persones amb mobilitat reduïda, a més d’estar en força mal
estat, ja que les rampes dels guals dels aparcaments fan molt irregular la vorera.
El clavegueram en gran part del carrer data de quan es va urbanitzar el carrer als anys
60-70 del segle XX per això serà necessari renovar-lo completament entre l’avinguda
del Parc i el carrer Bonestar. |