MOOC Design Principles. A Pedagogical Approach from the Learner"s Perspective

dc.contributor.author
Guàrdia Ortiz, Lourdes
dc.contributor.author
Sangrà Morer, Albert
dc.contributor.author
Maina, Marcelo Fabián
dc.date
2015-04-21T15:59:56Z
dc.date
2015-04-21T15:59:56Z
dc.date
2013-01-01
dc.identifier.citation
1887-1542
dc.identifier.citation
Guàrdia, L.; Maina, M. F.; Sangrà, A.(2013). "MOOC Design Principles. A Pedagogical Approach from the Learner's Perspective". eLearning Papers, 33, p. 1-6.
dc.identifier.citation
1887-1542
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/41681
dc.description.abstract
We present a set of learning design principles drawn from the learner¿s perspective. They focus on empowering learners in networked environments for fostering critical thinking and collaboration, developing competence based outcomes, encouraging peer assistance and assessment through social appraisal, providing strategies and tools for self-regulation, and finally using a variety of media and ICTs to create and publish learning resources and outputs.
dc.description.abstract
Presentamos un conjunto de principios de diseño elaborados desde la perspectiva del alumno. Se centran en la capacitación de los alumnos en entornos de red para fomentar el pensamiento crítico y la colaboración, el desarrollo de los resultados de competencia basada en el fomento de la asistencia entre pares y la evaluación a través de valoración social, proporcionando estrategias y herramientas para la autorregulación y, finalmente, usando una variedad de medios de comunicación y las TIC para crear y publicar recursos y resultados de aprendizaje.
dc.description.abstract
Presentem un conjunt de principis de disseny elaborats des de la perspectiva de l'alumne . Se centren en la capacitació dels alumnes en entorns de xarxa per fomentar el pensament crític i la col·laboració, el ¿¿desenvolupament dels resultats de competència basada en el foment de l'assistència entre parells i l'avaluació a través de valoració social , proporcionant estratègies i eines per l'autoregulació i , finalment , usant una varietat de mitjans de comunicació i les TIC per crear i publicar recursos i resultats d'aprenentatge.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
eLearning Papers
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
MOOC
dc.subject
Learning design
dc.subject
educational models
dc.subject
online learning
dc.subject
learner empowerment
dc.subject
MOOC
dc.subject
disseny d'aprenentatge
dc.subject
models educatius
dc.subject
educació en línia
dc.subject
empoderament de l'estudiant
dc.subject
MOOC
dc.subject
diseño de aprendizaje
dc.subject
modelos educativos
dc.subject
educación en línea
dc.subject
empoderamiento del alumno
dc.subject
Education--Study and teaching
dc.subject
Pedagogia
dc.subject
Educación - Enseñanza
dc.title
MOOC Design Principles. A Pedagogical Approach from the Learner"s Perspective
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Articles [156]