T-REX: com es pot sobreviure a la gestió dels drets d'autor dels recursos d'aprenentatge

dc.contributor.author
Cervera Biedma, Elisabet
dc.contributor.author
López-Pérez, Cristina
dc.contributor.author
Pérez Peña, Patricia
dc.date
2016-03-07T14:17:58Z
dc.date
2016-03-07T14:17:58Z
dc.date
2016-03-03
dc.identifier.citation
Cervera-Biedma, E.; López-Pérez, C.; Pérez-Peña, P. 2016. T-REX: com es pot sobreviure a la gestió dels drets d'autor dels recursos d'aprenentatge. 14es. Jornades Catalanes d'Informació i Documentació. Barcelona: Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes.
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/47121
dc.description.abstract
El present article exposa el model de gestió que es duu a terme a la UOC pel que fa als recursos d'aprenentatge, des que el professor dissenya l'assignatura i selecciona els recursos que acompanyaran les activitats d'aprenentatge fins que es pengen a l'aula virtual perquè els estudiants els puguin consultar. A més, presenta la implementació d'una nova eina de creació pròpia, la TREX ("Traçabilitat de Recursos EXterns"), que ajuda totes les parts implicades (Biblioteca, Assessoria Jurídica i Gestió Pressupostària) a gestionar els drets d'autor dels recursos externs. Finalment, també s'hi mostra el desenvolupament paral·lel d'un espai sobre propietat intel·lectual al web de la Biblioteca Virtual de la UOC (BVUOC) per a la formació de la comunitat UOC sobre els aspectes legals dels recursos d'aprenentatge.
dc.description.abstract
El presente artículo expone el modelo de gestión que se lleva a cabo en la UOC en cuanto a los recursos de aprendizaje, desde que el profesor diseña la asignatura y selecciona los recursos que acompañarán a las actividades de aprendizaje hasta que se cuelgan en el aula virtual para que los estudiantes puedan consultarlos. También se presenta la implementación de una nueva herramienta de creación propia, la TREX («Trazabilidad de Recursos EXternos»), que ayuda a todas las partes implicadas (Biblioteca, Asesoría Jurídica y Gestión Presupuestaria) a gestionar los derechos de autor de los recursos externos. Finalmente, se muestra el desarrollo paralelo de un espacio sobre propiedad intelectual en la web de la Biblioteca Virtual de la UOC (BVUOC) para la formación de la comunidad UOC sobre los aspectos legales de los recursos de aprendizaje.
dc.description.abstract
This paper exposes the UOC's learning resources management model. From the design of the subject by the professors to the student's visualization.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
14ès. Jornades Catalanes d'Informació i Documentació
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
recursos d'aprenentatge
dc.subject
propietat intel·lectual
dc.subject
drets d'autor
dc.subject
CEDRO
dc.subject
Creative Commons
dc.subject
recursos de aprendizaje
dc.subject
propiedad intelectual
dc.subject
derechos de autor
dc.subject
CEDRO
dc.subject
Creative Commons
dc.subject
learning resources
dc.subject
copyright
dc.subject
CEDRO
dc.subject
Creative Commons
dc.subject
intelectual property
dc.title
T-REX: com es pot sobreviure a la gestió dels drets d'autor dels recursos d'aprenentatge
dc.type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Articles [66]