dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció |
dc.contributor |
Hernández Chiva, Emilio |
dc.contributor.author |
Parent Golobardes, John |
dc.date |
2017-06-15 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.126964 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/111197 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Dynamics |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Design and construction |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Dinàmica |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Disseny i construcció |
dc.title |
Disseny del conjunt mangueta i boixa del Formula Ashenkoff K100 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
questa memòria detalla el procés de disseny i càlcul del conjunt mangueta i boixa del monoplaça Formula Ashenkoff K100 per tal d’obtenir un disseny més optimitzat i així reduir el pes del conjunt roda ajudant a millorar la dinàmica del vehicle.
El Formula Ashenkoff K100 és un monoplaça per a nens de 6 a 10 anys equipat amb un motor Rotax de 125 cc. Aquest monoplaça participarà en un campionat monomarca i està destinat a pilots que volen fer el salt del Kàrting al monoplaça o per a aquells que directament volen iniciar-se en el món de la competició en un monoplaça.
El conjunt mangueta i boixa engloba tots els elements que subjecten el conjunt roda (pneumàtic i llanta) i l’uneixen al conjunt de barres de suspensió. El conjunt mangueta i boixa permet el moviment propi del conjunt roda, alhora que el subjecta i ajusta la seva posició a la geometria de suspensions desitjada (angle de caiguda, d’avançament, de convergència, etc.)
L’objectiu del projecte és el disseny i càlcul dels components del conjunt mangueta i boixa. Prèviament s’han calculat els esforços que reben aquests components del conjunt roda i dels braços de suspensió amb ajuda del programari MSC Adams i amb això s’ha pogut calcular els esforços que ha de suportar cada component. Mitjançant l’ús del programari d’elements finits ANSYS s’ha comprovat que cada element suporta les càrregues màximes a les que està sotmès en tots els seus punts i s’han calculat les màximes deformacions que s’obtenen.
Els dissenys finals que es presenten permeten que utilitzar les màximes prestacions d’aquest monoplaça i tot el ventall d’ajustaments disponibles en la geometria de suspensió. Gràcies a la petita reducció de pes de tot el conjunt de massa no suspesa, els components del conjunt mangueta i boixa desenvolupats ofereixen una millora en la dinàmica del vehicle. Així mateix, s’ha aconseguit que el muntatge i ajustament de les peces sigui senzill i intuïtiu.
Per últim, en els annexos es poden trobar tots els detalls dels plànols i simulacions de cada element. |