dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC |
dc.contributor |
Etienne Lacroix Group |
dc.contributor |
Vives i Costa, Jordi |
dc.contributor.author |
Mont Lecocq, Enric |
dc.date |
2017-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/113772 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Avalanches -- Control |
dc.subject |
Allaus -- Control |
dc.title |
Disseny d’un nou prototip de fletxa explosiva purgadora d’allaus |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
1r Premi Domènec Valero 2018 |
dc.description.abstract |
La voluntat de millorar la seguretat del producte “avalancheur”, (sistema de control d’allaus que dispara fletxes explosives des de un canó pneumàtic per fer caure les acumulacions de neu perilloses), ha impulsat el disseny d’una nova fletxa explosiva, la qual porta incorporat un nou sistema de detonació electrònic que utilitza un aerogenerador, que carrega elèctricament la fletxa durant el vol. Més endavant veurem que des de la implementació d’aquest nou sistema electrònic s’ha registrat un desplaçament lateral de la trajectòria de la fletxa de 150 m sobre 1000 m en els tirs de proba realitzats.
Aquest estudi comprèn la fase de disseny del nou sistema de detonació electrònic i el posterior estudi sobre les prestacions de vol del nou prototip per determinar quin és el causant de la seva desviació de vol.
Les proves realitzades sobre l’electrònica han demostrat la viabilitat d’aquesta. L’estudi teòric i les simulacions numèriques han determinat que la fletxa té un comportament inestable en vol causat per el mal dimensionament del seus alerons, un cos massa llarg i un marge estàtic negatiu conseqüent de els dos punts anteriors.
A partir d’aquí s’ha dissenyat un segon prototip seguint les consignes donades per el primer anàlisi per mirar de millorar les prestacions de vol de la fletxa. Finalment aquest últim model ha representat una millora en termes d’estabilitat en comparació al precedent model, i una millor adaptació al nou sistema de detonació electrònic tot i que els anàlisis teòrics segueixen jutjant la totalitat de la fletxa com a inestable. Al final del projecte s’han mencionat algunes consignes i millores per continuar amb el desenvolupament del producte. |
dc.description.abstract |
Award-winning |