dc.contributor |
Universitat Oberta de Catalunya |
dc.contributor |
Palomar Baget, Jesús |
dc.contributor |
Borge Bravo, Rosa |
dc.contributor.author |
Caparrós Frias, Ester |
dc.date |
2017-09-07T07:35:07Z |
dc.date |
2017-09-07T07:35:07Z |
dc.date |
2017-06-19 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10609/67186 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Oberta de Catalunya |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
administració digital |
dc.subject |
dades obertes |
dc.subject |
gestió de persones |
dc.subject |
administración digital |
dc.subject |
datos abiertos |
dc.subject |
gestión de personas |
dc.subject |
digital administration |
dc.subject |
open data |
dc.subject |
people management |
dc.subject |
Internet in public administration -- TFM |
dc.subject |
Administració electrònica -- TFM |
dc.subject |
Administración electrònica -- TFM |
dc.title |
Administració oberta: una perspectiva interna |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L'administració oberta per defecte, la publicació de dades de forma proactiva i automatitzada, es pot analitzar des de moltes perspectives: des d'un punt de vista tecnològic (com s'ha de fer tècnicament?); des d'una punt de vista polític i social (quin és l'objectiu d'obrir les dades i quin impacte té?); des d'una punt de vista de reutilització, tant ciutadana com empresarial (qui les visualitza, les usa i les reutilitza i com ho fan?) i totes aquestes perspectives s'han de complementar amb el punt de vista intern, el de les persones que treballen en aquestes administracions.
Què són les dades obertes? Per què son importants? Què en pensen de l'administració oberta les persones que hi treballen? Com es veu des de dins aquest canvi de model? Es veuen inconvenients? Es veuen avantatges? Quines implicacions té a la seva feina diària? Què implica per a l'organització? L'objectiu d'aquest treball és donar resposta a algunes d'aquestes preguntes i posar de relleu que per a transformar les administracions en administracions obertes és imprescindible el coneixement i la implicació de totes les persones que en formen part. |
dc.description.abstract |
La administración abierta por defecto, la publicación de datos de forma proactiva y automatizada, se puede analizar desde muchas perspectivas: desde un punto de vista tecnológico (¿Cómo se debe hacer técnicamente?); desde un punto de vista político y social (¿Cuál es el objetivo de abrir los datos? ¿Qué impacto tiene?); desde un punto de vista de reutilización, ya sea ciudadana, social o empresarial (¿Quién los visualiza? ¿Qué usan? ¿Qué reutilizan? ¿Cómo lo hacen?); y todas estas perspectivas se han de complementar con el punto de vista interno, el de las personas que trabajan en estas administraciones.
¿Qué son los datos abiertos? ¿Por qué son importantes? ¿Qué piensan de la administración abierta las personas que trabajan en ella? ¿Cómo se ve desde dentro este cambio de modelo? ¿Se ven inconvenientes? ¿Ventajas? ¿Qué implicaciones tiene en su día a día? ¿Qué implica para la organización? El objetivo de este trabajo es dar respuesta a algunas de estas preguntas y resaltar que para transformar las administraciones en administraciones abiertas es imprescindible el conocimiento y la implicación de todas las personas que forman parte de ellas |
dc.description.abstract |
Open administration by default, open data in a proactive and automatized way, could be analysed from many perspectives: from the point of view of technology (How it should be done technically?); from a political and social point of view (What is the goal of opening data? What is the impact?); from a point of view of reusers, whatever it will be citizens, social or business reuse (Who visualizes data? Which data they use? Which data they reuse? How they do that?); and all of these perspectives must be complemented from an internal perspective, the point of view of the people who work in these administrations.
What is open data? Why it is important? What do the people who work at public administration think about open administration? What do they believe about this change of model? Do they see more inconveniences or advantages? Which implications does it have in their daily work? Which implications does it have to the organization? This paper's purpose is to answer some of these questions and to emphasize that to transform the administrations into open administrations it will be essential the knowledge and the implication of all the people who are part of them. |