Visualizations of online course interactions for social network learning analytics

dc.contributor.author
Hernández García, Ángel
dc.contributor.author
González González, Inés
dc.contributor.author
Jiménez Zarco, Ana Isabel
dc.contributor.author
Chaparro Peláez, Julián
dc.date
2017-12-14T13:41:44Z
dc.date
2017-12-14T13:41:44Z
dc.date
2016-07
dc.identifier.citation
Hernández García, A., González González, I., Jiménez-Zarco, A.I. & Chaparro-Peláez, J. (2016). "Visualizations of online course interactions for social network learning analytics". International Journal of Emerging Technologies in Learning, 11(7), pp. 6-15. ISSN 1863-0383. doi: 10.3991/ijet.v11i07.5889
dc.identifier.citation
1863-0383
dc.identifier.citation
10.3991/ijet.v11i07.5889
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/70677
dc.description.abstract
Social network learning analytics aims to extract useful information to improve the learning process, but the variety of learning management systems makes this task burdensome and difficult to manage. This study shows how Gephi, a general-purpose, open-source social network analysis application, can be used by instructors and institutions to extract and visualize relevant information that is commonly hidden or difficult to observe for course coordinators and teachers. The empirical case study uses data from one cross-curricular course with 656 students at the Open University of Catalonia (UOC) and showcases the use of Gephi as a social network learning analytics tool. The study further discusses the potential of social network learning analytics to improve online instruction by visualization of educational data.
dc.description.abstract
El análisis del aprendizaje en redes sociales tiene como objetivo extraer información útil para mejorar el proceso de aprendizaje, pero la variedad de sistemas de gestión del aprendizaje hace que esta tarea sea onerosa y difícil de gestionar. Este estudio muestra cómo los instructores e instituciones pueden usar Gephi, una aplicación de análisis de redes sociales de carácter general y de código abierto, para extraer y visualizar información relevante que comúnmente se oculta o es difícil de observar para los coordinadores y docentes de cursos. El estudio de caso empírico utiliza datos de un curso intercurricular con 656 estudiantes de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) y muestra el uso de Gephi como una herramienta de análisis del aprendizaje en redes sociales. El estudio analiza el potencial del análisis de redes sociales para mejorar la instrucción en línea mediante la visualización de datos educativos.
dc.description.abstract
L'anàlisi de l'aprenentatge en xarxes socials té com a objectiu extreure informació útil per millorar el procés d'aprenentatge, però la varietat de sistemes de gestió de l'aprenentatge fa que aquesta tasca sigui onerosa i difícil de gestionar. Aquest estudi mostra com els instructors i institucions poden fer servir Gephi, una aplicació d'anàlisi de xarxes socials de caràcter general i de codi obert, per extreure i visualitzar informació rellevant que comunament s'oculta o és difícil d'observar per als coordinadors i docents de cursos. L'estudi de cas empíric utilitza dades d'un curs intercurricular amb 656 estudiants de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i mostra l'ús de Gephi com a eina d'anàlisi de l'aprenentatge en xarxes socials. L'estudi analitza el potencial de l'anàlisi de xarxes socials per millorar la instrucció en línia mitjançant la visualització de dades educatives.
dc.language.iso
eng
dc.publisher
International Journal of Emerging Technologies in Learning
dc.rights
CC BY
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject
Gephi
dc.subject
anàlisi d'aprenentatge
dc.subject
visualització de dades d'aprenentatge
dc.subject
aprenentatge en línia
dc.subject
anàlisi de xarxes socials
dc.subject
Gephi
dc.subject
análisis de aprendizaje
dc.subject
visualización de datos de aprendizaje
dc.subject
aprendizaje en línia
dc.subject
análisis de redes sociales
dc.subject
Gephi
dc.subject
learning analytics
dc.subject
learning data visualization
dc.subject
online learning
dc.subject
social network analysis
dc.subject
Online social networks -- Study and teaching
dc.subject
Data mining
dc.subject
Xarxes socials en línia -- Ensenyament
dc.subject
Mineria de dades
dc.subject
Redes sociales en línea -- Enseñanza
dc.subject
Minería de datos
dc.title
Visualizations of online course interactions for social network learning analytics
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Articles [153]