dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Òptica i Optometria |
dc.contributor |
Peris March, María Elvira |
dc.contributor |
Vila Vidal, Núria |
dc.contributor.author |
Ghiani Beltran, Júlia |
dc.coverage.spatial |
east=2.0088746999999785; north=41.56321099999999; name=Carrer de la Goleta, 9, 08221 Terrassa, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2016-01-15 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/118999 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la visió::Optometria |
dc.subject |
School children--Terrassa (Catalunya) |
dc.subject |
Optometry |
dc.subject |
Escolars--Terrassa (Catalunya) |
dc.subject |
Optometria |
dc.title |
Quin cas fan els pares del resultat d'un cribratge visual al seus fills? |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
OBJECTIU L’objectiu principal és esbrinar quin cas fan els pares del resultat del cribratge visual realitzat al seu fill/a i conèixer quants nens i nenes han rebut una revisió visual completa després de no passar el cribratge visual. MÈTODE Durant els mesos de febrer a maig del 2015 al Centre Universitari de la Visió de Terrassa es van realitzar cribratges visuals a 206 escolars de 3r de primària d’entre 8 i 9 anys provinents de 5 escoles diferents de la ciutat de Terrassa. Les àrees visuals que es van avaluar van ser: l’agudesa visual de lluny, l’error refractiu, la binocularitat, l’acomodació, la visió del color i les habilitats visuals per la lectura. Posteriorment es va enviar un informe global al tutor/a de cada classe indicant les àrees visuals avaluades i els noms dels nens/es que no van passar el cribratge als quals se’ls va aconsellar una revisió visual completa. RESULTATS En total, dels 206 alumnes examinats, el 21.84% dels alumnes no va passar el cribratge visual (n=45). La causa més freqüent per no passar el cribratge visual és la coordinació insuficient dels dos ulls (28.89%), seguida de la necessitat de compensació òptica (17.78%), la combinació d’agudesa visual reduïda amb la necessitat de compensació òptica és la tercera causa (13.34%) i l’alteració de la visió del color és la quarta causa més freqüent (11.12%). Dels 45 alumnes que no van passar el cribratge visual es va recomanar una revisió visual completa a 40 alumnes. Un total de 17 alumnes s’han fet la revisió visual indicada (42.50%), dels quals, a 4 alumnes els hi han prescrit unes ulleres (23.53%), a 9 dels escolars no els hi han prescrit res (52.94%) i de 4 alumnes desconeixem el final de la revisió (23.53%). Per altra banda, 7 nens/es no s’han revisat la vista després del nostre cribratge (17.50%) i dels 16 escolars restants desconeixem si s’han fet o no la revisió que vam indicar (40%). CONCLUSIONS Els resultats mostren que el 42.50% dels pares (17 nens/es) ens han fet cas i han portat el seu fill/a a fer-se una revisió visual completa. En canvi, el 17.50% dels pares no han fet cas a les nostres recomanacions. Del 40% dels pares restants desconeixem si han fet cas a les nostres recomanacions perquè les escoles no ens han facilitat la informació. En cap dels casos s’han pogut identificar els motius dels pares per no portar el seu fill/a a una revisió visual completa. |